Körkortet forts... (kunde inte komma på en bättre rubrik)

känns bra att ha kommit en bit på väg när det gäller körkortet här. Har ju (tack och lov) kört här i 4 månader nu och sett hur trafiken, skyltar mm. ser ut. Men det är inte lätt att förstå hur reglerna är egentligen.
Det där med 4 vägskorsning där alla har Stopplikt, har jag förstått hur det funkar. Man kör i turordning helt enkelt... Börjar gilla det nu. Du behöver inte vänta särskilt länge innan du får köra. Det gäller bara att komma ihåg i vilken ordning du kom fram till Stop-strecket... Men här är de faktiskt ganska så snälla (inte så elaka som jag först trodde när vi precis hade flyttat hit). De väntar snällt tills "rätt man" har kört... alltså, om alla bilar står stilla vid korsningen, kan du nästan räkna ut att det är din tur att köra...
Om du av någon anledning inte tänkt köra utan tänker låta en annan köra före, så är det inte alltid det funkar. De står kvar och väntar... så då får man sticka ut armen och "vinka" lite... och då kör de... hihi...
Så i morgon ska jag ringa och fixa Road test-tid...
Synd bara att jag kommer se ut som en kriminell på körkortet. Kunde inte med att be den lätt irriterade tanten ta om kortet en gång till... (hade redan tagit två gånger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0