Lör

Var hemma och gick i pyjamasen halva dagen.
Maken och dottern åkte iväg till Boston för att gå på Museum. En stor Harry Potter utställning finns där nu men den tar snart slut... skynda skynda...
De åkte väg.
Jag och Albin hör barn utanför. Det är grannens barnbarn. Jag klär på Albin ytterkläder och skickar ut honom. Ser honom i fönstret hur han går fram till staketet. Grannen kommer fram och pratar med honom. (Grannen= en farbror i 65-70-årsåldern). Han frågar på engelska hur gammal Albin är. Albin svarar och håller för säkerhetsskull upp tre fingrar också. Grannen frågar om Albin får följa med in en stund. Klart han får!!!
Efter en stund kommer de och ringer på dörren. De ska åka till "The Blue Hills", ca 30 minuter härifrån. Får Albin följa med? Hmm, jag blir lite orolig (som jag alltid blir i sådana lägen). Tycker inte om när andra okända kör med Albin i bilen, speciellt inte utan riktig bilbarnstol. Men Albin ville så gärna. Bestämde mig för att sluta vara en sådan hönsmamma. Han får åka med. Lycka!!!
Efter nästan 2 timmar kommer de tillbaka.
Albin helt dygnsur efter att ha ramlat i någonstans (?)
Han är också jättearg!!! Han vill inte alls komma hem. Han vill följa med grannen och barnbarnen igen.
Efter en stund kommer maken och Matilda hem. De hade inte kommit in på utställningen. Den är så poppis att man får boka tid för att komma in. Kl 19 på måndag har de köpt biljetter till...
Matilda gör sig i ordning för att gå på fest.
Vi äter hämtmat.
Lördag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0