Skit också...

Kom just på att på lappen som jag fyllde i för körkorts-permit, skulle man skriva i längd. Jag kan inte utantill hur lång jag är i amerikanska mått, bara att jag är 5 foot nånting... Så det var det jag skrev - 5 foot och inget mer...

Tänkte fråga tanten det, hur lång jag är. Men glömde det givetvis...

Så nu kommer det att stå på mitt körkort att jag är 5' 0" (152.4 cm), när jag egentligen är 5' 6.1" (168 cm)...

Ehh, lite skillnad... Och hur gör jag för att ändra det här nu då? Hjääälp, typiskt mig!!!! Grrrrr!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ajdå... det är mycket att tänka på... nu fick jag lite hjälp på traven för att jag är också 168 cm, ska genast skriva upp vad det är i amerikanska mått :D

2010-02-04 @ 15:15:32
URL: http://morsansvardag.blogspot.com
Postat av: Gabbe

Hej, skönt att få ordnat körkort! Men räcker det inte att byta in ditt svenska? Tyckte jag såg det på Mass DOT? Men jag kan ha sett fel!

2010-02-04 @ 15:23:39
Postat av: Helena

Malin: Ja, mycket är det...



Gabbe: Nej, det räcker inte. Men de säger att man kan köra på sitt utländska körkort i ett år, men om du bor här så ska du ta amerikanskt körkort så fort som möjligt... Men du behöver inte ta körlektioner i a f...

2010-02-04 @ 16:18:27
URL: http://butterflymom.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Ah! Sambon behöver bara byta för han har ju körkort från PA men jag har inget alls :(



När sambon körde upp i PA så bestod hela uppkörningen av: visa hel-och halvljus, fickparkera (i en gigantisk p-ruta) och ett varv runt det lilla köpcentrat. Det hela var över på 7 min.

2010-02-04 @ 16:25:52
Postat av: Helena

Hihi... Ja, jag har hört att det är "piece of cake" att ta körkortet här...



Har du inget körkort alls, inte ens i Sverige?

2010-02-04 @ 16:39:19
URL: http://butterflymom.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Piece of cake, indeed! :D



Nope, inget alls. Men snart blir det ändring på det! (Vi är inte gifta så jag fååår inte ta körkort här).



På söndag flyttar vi in i Cambridge, om än bara för en månad men ska bli spännande att bo inne i stan istället för nära NH-gränsen!

2010-02-04 @ 18:53:30
Postat av: Helena

Aj, vad synd. Kanske ni planerar att gifta er snart?



Cambridge, det är inte långt härifrån. Säg till om du är sugen på en fika...



;-)

2010-02-05 @ 03:43:03
Postat av: Mimmi

Oj då! Det där med längden måste du fixa innan du är klar med allt. Till att börja med kan du prova skicka ett e-mail till dem och berätta att du sa fel (och kanske varför), och fråga vad du skall göra för att rätta till det. De är faktiskt bra på att svara på mail.



Gå till den här sidan, och fyll i e-mail formuläret:



http://www.mass.gov/rmv/feedback/index.htm



Hoppas att allt går bra med ditt körkort! :o)

2010-02-05 @ 06:36:38
Postat av: Gabbe

Ja, jag tar gärna en fika. Just nu är vi i Philly över helgen men är ju i Cambridge från och med måndag. Kan höra av mig närmare om fika då :)



Ha en trevlig helg och håll tummarna för att ni slipper snön som är på gång här i Philly.

2010-02-05 @ 15:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0