"Nystart"...

Under tiden som Sverige-gästerna var här har jag fått en ny känsla i kroppen. En känsla av förhoppningar, mer självsäkerhet och nyfikenhet.
Jag känner mig lite säkrare på staden (fick ju vara lite av en guide för våra gäster)
Jag har hittat nya platser som jag vill utforska mer noggrant. Nu efter julledigheten har man mer tid för att skapa nya kontakter. Tänkte föreslå middag med nyfunna "vänner" (föräldrar till barnens kompisar).
Också har barnen kommit igång med vintersäsongens motsvarighet till fotboll, nämligen Futsal. Det spelas match varje lördag (Fabian) och söndag (Matilda) och träning på onsdagar. Nu, äntligen börjar jag förstå hur allt funkar med träning och matcher och avgifter som ska betalas hit och dit. Apropå avgifter... Nu när vi har införskaffat allt det "stora" och dyra till huset kan vi äntligen börja spara lite pengar, kanske... om inte alla kostnader för fotbollen (Futsal) äter upp allting. Här kostar träningarna jättemycket. Till det kan man lägga på kostnader för matchkläder och läger, mm.
I morgon är det vardag igen och på tisdag ska lilleman till dagis igen efter jul-uppehållet. Det kommer bli skönt för mig, men tufft för honom...

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kul att ni haft besök från Sverige! Antar att det är lite annorlunda för er, då ni är två svenskar som flyttat över. För mig har det definitivt hjälpt att ha familj på denna sida Atlanten med, har gått fortare att anpassa sig, men det innebär inte att jag inte tänker på Sverige och min egen familj ganska ofta. Är glad att ni liksom oss tog chansen att prova något anorlunda :)

2010-01-11 @ 13:13:15
URL: http://lundqma.wordpress.com
Postat av: Lisa

Ville bara säga hej och tala om att jag kikar in här och kollar hur ni har det då och då! Jättekul att läsa om era äventyr! Du skriver på ett lättsamt och underhållande sätt och det är jättefina bilder!! Hoppas 2010 blir ett toppenår för er. Kram Lisa

2010-01-12 @ 11:46:49
URL: http://lisasbilder.blogspot.com
Postat av: Heather KL

Godeftermiddag !



Jag undrar, är du hemmafru eller jobbar du utanför hemmet? Jag frågar bara för att du kan spara pengar med att vara hemmaförälder och har barnet hemma tills den börjar skolan på riktigt (5 år, Kindergarten, om ni är kvar i USA). Vi sparar en massa pengar med att jag är hemmamamma. Och jag skulle döööö om jag fick lämna sonen på dagis... jag skulle gråta så mycket, bara för att jag är van att han är hemma med mig. :) Vi har börjat småat med Hemskolning. :)



Ha det bra! /Heather i Buffalo

2010-01-12 @ 19:10:49
URL: http://hemmamamma-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Helena

Heather: Hahaha.. där tänker vi rätt olika. Jag är hemmafru och har lilleman på dagis och jag ääääälskar att var ensam!!! Hade dött om jag inte hade fått min egen-tid. Vi var ju ihop de första månaderna och jag höll på att bli galen. Men jag har alltid haft behov av att få vara ensam. Skyller det på att jag är ensam-barn... Det är väl värt de 510 dollar/månad... ;-)

2010-01-14 @ 01:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0