Tyst i huset...

Nu sitter våra kära på planet hem igen och allting känns så konstigt, som om det bara har varit en dröm alltihop.
Vi har verkligen haft det kul tillsammans!
Maken var ju tvungen att åka till Dallas på jobb i måndags. Samma dag började skolan igen efter jullovet. Det var tufft för barnen. Kort lov var det. :-(
På onsdagen var vi i en jättestor jakt/fiske-friluftsaffär. Den var helt fantastisk, jag menar det verkligen. Överallt fanns det uppstoppade djur, älgar, vargar, björnar mm, samt akvarium, sköldpaddor...
Sedan åkte vi till Premium Outlet igen (svärmor och jag var där i lördags) och shoppade lite till. Ingenting till mig den här gången, bara till andra...
Torsdag:
Vi åker och hälsar på en tjej som jag har lärt känna här via min blogg, Helena, som bor alldeles vid havet 50 minuter härifrån. Vi tog kustvägen den sista biten och det var uppskattat av de i baksätet. Hos Helena fikade vi och stackarn blev alldeles bombarderad av frågor från våra föräldrar. Det var i a f en mycket trevlig liten utflykt.
Fredag:
Sista "riktiga" dagen...
Pappa och jag åker till ett stort shoppingcenter för pappa hade några presenter kvar att köpa. Vi fikar där och på vägen hem handlar vi. Hemma håller svärföräldrarna på att städa ut julen (man tackar).
Vi beställer pizza, som vi får hemkört på kvällen, vilket funkade bra... (så det får bli det nästa gång också)
Lördag:
Var inte riktigt nöjd, har ett ställe kvar att visa, och därför åkte vi dit idag, pappa, Inez, Matilda och jag. Till Chestnut Hill, Atrium Mall. Var inte ute efter nåt speciellt, utan mest för att jag hade tänkt att lämna in bilen för tvättning nere i parkeringshuset. Tyvärr var det lång kö med smutsiga bilar, så när vi kom tillbaka efter drygt två timmar så hade de inte hunnit med att tvätta bilen...
Stannar till på vägen hem och köper lite mer presenter.
Hem och värma lunchen...(överbliven Pizza från gårdagen)
Sen drar det ihop sig för avsked. Det blev ett väldigt gråtande och jobbigt "hejdå". Det kändes så väldigt långt till sommaren nu, när vi alla ses igen. Hoppas det går fort...
Maken skulle landa från Dallas vid 2-tiden och hinna hem hit för att kunna köra gästerna till flyget kl 4. Men han missade tyvärr planet så gästerna fick ta en taxi till flygplatsen. Maken hann dock möta gästerna vid flyget precis innan de gick igenom säkerhetskontrollen.
Vi andra åkte på fotbollsmatch ,eller Futsal som det eg är. Fabian spelade. De vann med 6-4. (Heja!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0