R*E*G*L*E*R*N*A

... vid en badsjö i Newton i USA i världen i dag...

 

I går som sagt var det helt plötsligt en himla massa regler när vi skulle bada vid vår lilla sjö.

 

Okej, man måste betala inträde för att bada i sjön.

 

4 dollar för vuxen och 2 för barn.

 

10 dollar om man inte bor i Newton, men det verkar som om de inte kollar upp det riktigt. Charlotta (som inte bor i Newton blev inte tillfrågad och gick in som boende i Newton...Det var några svettiga minutrar innan hon kom in, haha)

 

Vi, precis som första dagen satte oss i gräset först, hade lite fika- picknick. Sedan gick vi ner till stranden och tre glada barn tog några hopsasteg i sanden och vips hördes det från badvaktstornet "No running, kids!" Jag blev alldeles paff... vaddå inte springa på stranden..? Okej, om man rejsar runt och skvätter sand, det kan jag förstå. Men ensamma på stranden (nästan), en meter från vattenbrynet... två mammor som satt max tre meter ifrån. Vad kan hända liksom?

 

Sen skulle Charlotta gå och bada från bryggan med stora sonen iklädd i armpuffar...

 

Nehej, inga armpuffar var tillåtna minsann...

 

Då skulle Charlotta bada själv där vuxna fick bada...

 

Nehej, där fick man bara bada om man hade gjort simtestet...

 

Simtest?

 

Tydligen ett simtest där man ska kunna crawla... inte fan kan jag crawla... (stavas det så förresten, ser löjligt ut)
Nåja, jag kan ful-crawla, räknas det? Och jag simmade där dagen innan och det var ingen som sa tilll...

 

Charlottas minsta son tog ett steg (ve och fasa) över snöret som avgränsar "barnavdelningen" i vattnet och jag hann bara öppna munnen innan en badvakt sa till honom. Då blev jag lite ilsk... (kanske en svensk reaktion då vi svenska föräldrar tycker vi har ansvar för VÅRA barn...) och sa till att de faktiskt inte förstod engelska... Jaha... vad pratar dom för språk då, undrade tjejen. SVENSKA, sa jag och då fnittrade tjejen med sin kollega och sa att svenska kunde dom inte... Hmmm...

 

Okej, sjön är jättetrevlig. Jag kommer fortsätta åka dit. Jag tycker faktiskt att det är synd om personalen som måste arbeta med en sån massa regler. Tänk om de blir stämda...
Tydligen var det ett tillbud förra veckan med en liten tjej som de fick göra hjärt och lungräddning på. (jag tror det gick bra) så nu var vakterna verkligen uppmärksamma...

 

A ja, ge det nåt år till så har jag nog vant mig vid alla dessa förb****** regler...

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Men HERREGUD vilka knäppa regler... usch så irriterande!!

2010-07-08 @ 23:07:47
URL: http://morsansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0