Snyft och hejdå 1

Så har man sagt "hejdå" eller "på återseende" om jag helst får bestämma till två svenska vänner jag lärt känna här i Boston. Åsa och Charlotta med sina familjer drar hem till Svedala efter en tid här, Åsa 2,5 år (rätt?) och Charlotta 6 månader. Det kommer bli tomt här i höst när vi kommer tillbaka. Albin har ju haft så kul med killarna i familjerna.

 

I varje fall så träffade jag Åsa med barn i går vid Crystal Lake, en fin badsjö bara några minuter härifrån.
Åsas barn går där på simskola nu varje dag i två veckor.
Inte alls som hemma för vattnet bjöd på 25 grader... passar bra för en badkruka som jag...

 

Vi badade och barnen lekte. Jag blev alldeles lycklig över att ha en sådant fint badställe så nära.

 

Man fick betala inträde (!) för att få utnyttja badplatsen, som är inhägnad med ett tio-femtontal badvakter som ständigt håller ögonen på en... (mer om det sedan)

 

En gång i timman ropar dom upp alla ur vattnet för en 15 minuter lång "break".
Då har de räddningsövning och kollar också genom vattnet så att ingen ligger på botten (var det någon som sa)
Så välorganiserat...

 

Sedan var det avskedskramar och löfte om att hälsa på varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0