Turbulent helg...

Det började i fredags när jag skulle gå och lägga mig och som det sista jag gjorde då var att kolla av e-mailen...

 

Då hade jag fått följande meddelande att morgondagens turnering är SUPERviktig, se till att ni är där i tid... bla bla bla... TURNERING???? Trodde ju för fasen att fotbollssäsongen var över eftersom jag inte har fått meddelande (som jag alltid fått) om några träningar den sista veckan och dessutom hade vi ju grillparty för ett tag sedan och jag tog det som en avslutningsfest.  Letade igenom lagets hemsida för mer info, men icke...  Ingenting!!!

 

Hur som helst...
Lördag:
Det blev att kliva upp kl 7:30. En timmas bilkörning. Matchen började klockan 10. Åkte på däng i den matchen. Som tur var (tyckte jag eftersom jag hade planerat dagen åt något annat) så var det bara en match. Vi åkte hem.

 

Hem och träffade vår nya "Land lord", dvs hyresvärd. Skrev på kontraktet för det nya huset. Det blir nog alla tiders super bra!!! Bara lite jobbigt när killen ville ha första och sista månadshyran (+ att vi får betala en summa till vår mäklare som hjälpt oss med huset). Vi har ju fortfarande hyra att betala för det här huset vi bor i nu.
Det blev till att skrapa, skrapa, skrapa...

 

Söndag:
Fortsättning på turneringen. (att det var match idag hade jag faktiskt lite koll på, men inte att det var turnering)
Upp kl 7:15, en timmes bilfärd. Första matchen kl 10 och andra kl 14... Låååång väntan emellan. Och det var svinkallt och fint fint duggregn... Brrrrr!

 

Det var verkligen inte klackarna i taket. Killarna förlorade alla matcherna och turneringen som var en Qualification Tournament krävde att de skulle vinna minst två matcher för att få stanna kvar i MAPLE-serien...(eller nåt sånt)

 

På toppen av isberget svek deras tränare dom (inte första gången) och åkte iväg för en annan grej innan den andra matchen. Killen blev senare på dagen kickad som tränare... (så går det till här...)

 

Hmmm, nu är det mycket osäkert om hur vi (och många andra) ska göra till hösten. Ska vi fortsätta i samma klubb eller byta? Vi gillar ju laget, medspelare (både för Matilda och Fabian) och föräldrar. Vi är ett gott gäng!

 

Stackars Fabian. Han var helt slut när vi åkte hem efter sista matchen. Vi kom hem och var hemma i 20 minuter, sen bar det av till en fotbolls "Try Out" med en timmes fotbollsspel för ett annat lag (bestämt sen långt innan). Laget han skulle "spela upp" för är ett "Towns team", Newton Soccer Team. En M Y C K E T billigare klubb, men inget klubblag...

 

Vi får väl se hur valet blir till hösten.
Till hösten ska han också vara med i skollaget med fotbollsträning 4 dagar/vecka inkl en match. Det kommer bli mycket fotboll...

Kommentarer
Postat av: Heather KL

Va jobbigt det lät -hoppas det blir bättre i framtiden med fotbollsmatcher osv!



De flesta här vill ha första och sista hyra här i Amerika oavsett om det är hus man hyra eller lägenhet... det är helt annorlunda från Sverige...helt annorlunda.



MVH Heather

2010-06-15 @ 11:47:19
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0