J*vla skit fredag!!!

Har precis kommit hem från en jättetrevlig lunchdate med Charlotta, Astor och Sverre i Brookline, och det är väl tur att de förgyllde min för övrigt pissiga fredag...

 

Det började med att snön vräkte ner i morse...
(i går var det +18c°)

 

Sen skulle vi med tåget till Brookline.
Här tycker de antagligen inte att man ska pendla, för det finns inga parkeringar där man kan stå mer än 3 timmar.
Jo, de har några få stycken, men de är alltid upptagna mitt på dagen...
Ställde mig på en 3-timmarsparkering och matade in alla de mynt som jag hade lyckats skrapa ihop hemma (genom att tömma Albins spargris, vilket inte var så populärt).
Men det räckte inte... (Det räckte bara till 1 timma 16 och minuter)
Fick släpa med mig Albin till CVS:en för att köpa något och få ut lite cash.

 

Sen på tåget.
Där det visade sig att jag inte hade pengar på kortet (biljetten) fast jag betalade in $20 i måndags.
Pengarna gick alltså inte in på kortet då...
Sen stannade inte tåget vid den hållplatsen jag skulle av på...

 

Lunchen var jättetrevlig.
Vi hade fullt sjå att hålla tre bus-grabbar någorlunda lugna...
Vi åt pasta på ett litet Italienskt lunch-hak.
Efteråt, en liten fika.
Charlotta drack en espresso, så stark att håret nästan krullade sig... haha...
Gott!!!

 

Var tvungen att skynda mig hem igen eftersom parkeringstiden snart skulle gå ut.
(Jag hann)

 

Sen när jag kom hem och öppnade posten hade vi fått ett "Shutdown Notice" från Elbolaget. Vår räkning hade inte blivit betald och nu hotar de med att stänga av elen om vi inte pröjsar snarast. (!)
Men då återstår frågan... Till vem har jag då betalat räkningen till?
Hmm, det blir en liten tur till banken i em...

 

*pust*

 

Maken ringde från Oslo.
Jag beklagade mig för honom och lite till...

 

Tur att man har en så förstående make... (!)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Oj då! Jag hoppas att det har löst sig, och att ni inte sitter där i mörker och äter er pizza.

2010-03-27 @ 01:31:17
Postat av: Gabriella

Ajdå, inte helt rolig dag (förutom så klart lunchen då :)). Men nu kan helgen bara bli bättre, eller hur?

2010-03-27 @ 18:08:18
Postat av: Malin

Oj vilket krångel!! Fick du klarhet i vad som hände med elräkningen?

2010-03-30 @ 00:31:20
URL: http://morsansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0