Veckomatsedel:

I dag har jag för första gången sen vi flyttade hit (japp, så är det) gjort en veckohandling utifrån en veckomeny som jag har knåpat ihop... Så nu hoppas jag att jag inte behöver åka till affären förrän på måndag igen.
Fast... fredagsmys och lördagsgodis köpte jag inte, så det blir väl affären på fredag...)

 

Den här veckomatsedeln tänkte jag mig den här veckan:

 

Tis: Fisk med äggsås, potatis och broccoli. (Det blev kolja)

 

Ons: Biff stroganoff med ris, sallad

 

Tors: Pastasallad med tonfisk

 

Fre: Pizza (Okej, lite får man väl unna sig som gräsänka, eller hur?)

 

Lör: Taco

 

Sön: Något med kyckling...

 

Än så länge går allt som planerat men man får räkna med att hela idén pajjar om, låt oss säga dottern får för sig att göra en Smoothie på allt som man har hemma... ;o)

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Najs! Jag är strukturfascist och går igång på dylika saker rodnar. Min vanliga Ekvalla-blogg är full av "rutiner" för hemmet. Just matplanering och veckohandling spar massor av tid. Förresten låter det som om dottern skull kunna göra en smaskig smoothie med broccoli, tacokrydda, kolja och mozarella ;-)

2010-03-24 @ 14:54:33
URL: http://www.ekvallagoesboston.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha... Mozarella? Det har vi ingen hemma. Går det bra med Crack&Barrel cheese istället?...

Nej, men mycket mjölk, yoghurt och frukt går åt till Smoothies... ;o)

2010-03-24 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback