Lördag 1 Maj

Oj, vilken dag!

 

Tog en välbehövlig sovmorgon.
Sedan upp och börja packa för stumpan som ska ut och resa.

 

Jag vet inte varför jag inte har varit så stressad över hennes packning.
Men att börja packa samma dag som avresa, är inte likt mig.

 

Vid 14-tiden åkte vi till flygplatsen och vi stannade tills hon hade gått igenom säkerhetskontrollen.
Buhuuu, det var svårt att se sin lilla docka försvinna utom synhåll.

 

Vi andra (resten av familjen) åkte och shoppade lite innan vi mötte upp med en amerikansk familj som bor nära oss. Vi gick till en Italiensk restaurang som tydligen är väldigt poppis. Där beställde jag och Patrik en skål med pasta och skaldjur som var så stor att vi fick med oss en "doggy bag" som innehöll tre lådor med mat! Vi åt den maten i går och det räcker för middag till hela familjen i dag också. Gott? Njaeee, en himla massa pasta... :o(

 

Under tiden vi var och shoppade på em, så fick vi meddelandet om att det hade skett en stor vattenläcka på ett av huvudrören som leder vatten till västra delen av Boston. Allt vatten måste kokas!!! Jobbigt värre...

 

Hemma kokade vi vattnet på kvällen för vi glömde köpa vatten. (som dessutom tog slut i alla affärer)

 

Vi hyrde film på kvällen, "Planet 51" en animerad film om en astrounaut som landar på en planet som var befolkat med utomjordingar. Måste säga att jag äääälskade filmen. Hur rolig som helst! :o) (Obs! Barnfilm)

 

När filmen var klar vid midnatt så kom ett SMS från andra sidan Atlanten. Matilda hade landat i Paris!!! Wieee, blev så lättad att tårarna strömmade ner.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Skönt att resan över gick bra. Jag är fortfarande fascinerad av att DU packade hennes väska ;-)



kram

2010-05-03 @ 18:37:37
URL: http://www.ekvallagoesboston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0