Party!

Lillefisen hade födesedagsparty idag, något försenat (en månad).
Men vi har haft fullt upp och så inväntade vi varmare väder.
Och vi hade tur, för solen sken, så vi kunde släppa ut ungarna på altanen (och deras föräldrar)

 

Jag var som vanligt överambitiös och fick i sista sekunden stryka lite av det jag hade tänkt göra (baka muffins och göra kycklingben i ugnen...)
- Men tårtan, den hade jag gjort själv!!! (och det är ovanligt här)
Dessutom hade vi kalaset hemma i huset... DET är också ovanligt... eller?
Vi har varit på minst 6 kalas nu och alla utom ett har varit på något "Lekställe" eller på nåt gym, vilket har varit väldigt trevligt och kul för barnen. Men vi ville "Throw a Swedish Party", You know...

 

Så kl 1:00 p.m. kom 11 stycken söta små knattar från dagis och minst lika många föräldrar, för här stannar gärna föräldrarna kvar så det gäller att ha något för föräldrarna att snaska på för det KAN hända att de äter...
"Mina" föräldrar smakade faktiskt på oliverna, kexen, osten, kaffet och tårtan.

 

Kalaset var lyckat, trots att vi drabbades av stora "Lektorkan", och kom inte på en enda lek att leka, mer än att kasta boll i hinken... Men ungarna var lyckliga över att få springa på gräsmattan/altanen och leka med ballongerna.

 

Kl 3:00 p.m. (kl 15:00 svensk tid ;o) ) var kalaset slut och med en godispåse i ena handen och en ballong i den andra lämnade 11 glada barn de trötta svenskarna på Country Club Road...

 

 

(Internetet är väldigt seeeegt. Det kommer fler bilder...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0