Poliser...

Är det något de inte snålar med här så är det Poliser...

 

Det kryllar av Poliser.
I varje gatuhörn står det Poliser och lurpassar...

 

Vid varje vägarbete, minst en Polis som skyddar arbetarna från att bli påkörda (antar jag), samt att han (har aldrig sett en kvinnlig Polis här där vi bor, men visst borde de finnas) då och då får styra trafiken genom att gå ut i gatan och vifta lite med armarna (jag lovar, det ser komiskt ut)

 

En kväll när vi åkte här i vårt område stod det tre (!) Polisbilar med blinkande lampor utanför ett hus.
Undra varför???

 

Begravningskaravaner är vanliga här - och till det minst ett par polisbilar. En som kör före och "leder vägen" och en som kör lite så där vid sidan om, gärna med sirenerna på. Karavanerna kan bestå av en massa bilar (10-20 eller mer). De får förtur i korsningar och så. Poliserna blockerar vägen för vanliga trafikanter och låter begravningsföljet köra...

 

Utanför skolan cirkulerar Polisen och kollar så att mammor och pappor inte hämtar upp barnen på olämpliga ställen...

 

osv osv...

 

Visst känner man sig trygg här (?)

Kommentarer
Postat av: Heather KL

Jag tycker det är bra :-) Jag skulle känna mig trygg, visst. Jag har aldrig hört sirenerna på för begravningskaravaner här i NY.



Mvh, Heather

2010-05-21 @ 15:48:03
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Jag känner mig tryggare här än i Sverige faktiskt (där jag tycker poliserna i det stora hela verkar helt värdelösa). Det där med sirener på begravningskaravaner har jag inte varit med om heller, blinkande lampor däremot. :o)

2010-05-22 @ 03:02:51
Postat av: Helena

Haha... jag var inte tydlig. ;o)

Sirenerna är inte på hela tiden. (det hade ju varit hemskt)

Men jag har hört att de använder sirener när de liksom kör och förbi tåget för att "rensa vägen"... Jag har flera gånger trott att de jagar någon och sedan sett att det är ett begravningsfölje...

2010-05-23 @ 16:12:00
URL: http://butterflymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0