Fredag

En konstig natt...Först kunde jag inte sova. Maken låg och läste och ljuset störde mig. Men precis när jag hade somnat så ringer Patrikts mobiltelefon från nedervåningen. Patrik hinner inte ner i tid och strax därefter så ringer den vanliga telefonen...Klockan var 02.00!! Hjärtat hamrar i bröstet. Det innebär ju aldrig något gott när det ringer så sent. Jag tar telefonen samtidigt som P tar från därnere. Jag hör en röst säga "Hej, det var från larmcentralen" "Klapperi, klapperi, klapperi" (mitt hjärta) Hjälp, nu är det min pappa som har kört av vägen någonstans, tänker jag. Men det visade sig att det var ett larm från P:s jobb som blev tillvidarekopplat till oss. Det var ett "nätavbrott" i den byggnaden P har sitt företag. Alltså, det gick inte att komma ut på Internet därifrån...(som om det var viktigt kl 02.00. Måste man ringa och skrämma folk ur livet för en sådan sak?)

Somnade om och vaknade vid 4.30 då det kom mystiska ljud från toaletten. "Stora" sonen hade fått magsjuka!! Duktig som kunde gå till toan i tid själv! Så det blev inte mycket sömn den natten.

Maken stannade hemma och tog igen sig lite. Han gick tillbaka till jobbet lite väl tidigt efter sjukdom och kände sig trött. F låg och sov mest hela dagen när han inte var på toan, förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0