Tisdag

Och här kommer dagens rapport:

Vaknade lika tidigt igen. Känner mig utvilad vid 4-tiden. Kanske inte så konstigt när man somnar kl 21. Vi gick ut på stan och hittade frukoststället alldeles i närheten. Det fick bli grilled Panini idag. Tillbaka till hotellet och väntade att min mammas kusin skulle ringa. Min mobil hade signalerat flera gånger att batteriet håller på att ta slut och Patrik hade åkt iväg med adaptern. Var lite nervös att den skulle dö helt så att inte Agneta fick tag imig. Men det gick bra. Agneta och hennes man Ted hämtade upp oss vid hotellet och vi åkte till ett museum. (The Field Museum) Där hade de stora dinosaurieskelett och utställningar av mumier, indianer mm. Barnen tyckte det var intressant, men det blev lite för mycket promenerande så de blev trötta. Albin var skitgrinig för att han fick sitta fastspänd i vagnen hela tiden. Jag släppte ner honom lite på golvet så han fick krypa lite...och vips var det en vakt som kom och sa till mig att ta upp honom. Jag trodde hon bara var lite orolig så jag sa att det var ingen fara, han kryper ju bara runt mina fötter....då tog hon tag i min arm och stirrade argt på mig och nästan väste mellan tänderna: Listen ma´m! I said pick him up and put him back in the stroller. (stavas?)..He can´t crawl around here....it´t too much people here!. Jag blev skitgrinig och väste tillbaka som ett litet skolbarn: Okey okey..sedan skakade jag på huvudet och gick därifrån...Vart jag än gick sedan hade jag vaktens blickar på mig. När jag tittade på henne så stirrade hon tillbaka...

När vi tröttnat på museét så åkte vi till Chinatown. Matilda hade tjatat om att hon ville dit så det passade ju bra. Fick rekommendationer om en bra restaurang. Vi var tidiga så det var nästan tomt. Alla beställde in varsin rätt + en extra "fried rice" och hjälp, va stora faten var. Vi åt och åt och ändå blev det mycket över som åkte ner i "doggybagarna" Albin tjoade och ville ha mat han med. Jag blev skitstressad och sa till honom på skarpen och då blev han ledsen och grät ännu högre. Jag var tvungen att gå ut med honom...vem vet, jag kanske skulle bli tillsagd annars.

Sedan körde Agneta och Ted oss tillbaka till hotellet och vi var "hemma" kl 18.30, en heldag alltså.
Tittade på en film på "Disneychannel" och sedan gick jag ut för att köpa lite vatten och så. Barnen var lite nervösa över att bli kvar på hotellrummet...(jag med) Fantiserade om att jag skulle bli inblandad i nåt skottdrama eller nåt...Men jag överlevde och när jag kom tillbaka till rummet så hade Patrik precis kommit tillbaka från konferensen.

Nu är klockan snart 23. Patrik och Fabian har åkt till flygplatsen för att lämna tillbaka hyrbilen. Hoppas de kommer tillbaka snart...

Nattinatti!

Allihopa vid dinosaurien "Sue"
image57

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0