Slow cooker...

I dag har jag köpt en "Slow Cooker"

 


Har nu flera gånger hört folk som kommer nästan i extas när de pratar om "Slow Cooker"...

 

För er som inte vet vad en "Slow Cooker" är så ska jag berätta lite snabbt här...

 

I denna "gryta" lägger du i ingredienser (beroende på vad du ska göra), sätter på timern och grytan "kokar" sig själv i ett antal timmar (vanligtvis mellan 5-10 timmar), alltså du kan förbereda maten i grytan innan du går till jobbet och maten är färdig när du kommer hem. Du kan programmera så att grytan kokar (på ganska så svag värme) under en lång tid. Inget rörande i grytan behövs. Du behöver inte ens vara hemma...

Köpte till en kokbok med 700 (!) recept på "Slow Cook mat"...

 

Spännande!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Fniss, det tog mig 14 år innan jag förra året skaffade en. Tror att det är precis samma model som du har. Var lite rädd att lämna den ensam första gångerna, men det går bra. USA som alltid över-varnar, det står faktist i manualen att man kan lämna den utan tillsyn.

Älskar att komma hem till färdiglagad mat, kött kan blir otroligt fall-apart mört, men jag har nog inte hittat ett favvorecept ännu. Därför har jag i år fått en slow cooker bok från Williams Sonoma av mamma och pappa i julklapp.



Kramar

2010-12-20 @ 12:22:19
URL: http://www.natureasis.blogspot.com
Postat av: Helena

Skönt att höra, Annelie! Tänkte också att det skulle vara läskigt att lämna utan uppsikt.



När jag bläddrade igenom min kokbok så hittade jag många intressanta recept... ;o)

2010-12-20 @ 16:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0