Söndag...

men vi börjar med fredagen:
Körde barnen till skolan som vanligt. Samtidigt anlände maken med taxi från Sacramento, Californien. Han hade tagit ett nattflyg hem. Jättebra... för då är han ju pigg och utvilad när han kommer hem... eller inte.
Vi tog det lugnt hemma hela fm maken, Albin och jag. Fast maken hade en massa mail att svara på så han satt mest bakom datorn.
På em kom Matilda hem med två klasskamrater. Efter en Spaghetti med köttfärssåslunch, körde jag dom till Natick Mall för lite shopping. Det tar ca 25 minuter dit och de kunde bara vara där i ett par timmar, så jag stannade kvar och kikade lite i affärer jag med. (Köpte ett par jeans och en top)
Sedan hem och så skulle Matilda vidare för att se en (annan) kompis spela i en teaterpjäs.
Lördag:
Patrik och jag stack iväg utan barn för att kika lite på några saker. Vi kom hem med bla en stor tavla som fick byta plats med den andra ovanför öppna spisen.
Stressade i oss lördagsmiddagen och sedan (för att rädda lördagskvällen) så skulle Fabian spela Futsal match kl 7:00 PM. Jippie!!! Patrik stack iväg med honom. Men han ringde efter en stund och sa att det var visst serieslutspel och de hade vunnit matchen och skulle spela finalmatch.
Kl 9:00 kom de hem och Fabians lag hade vunnit hela serien, Grattis!
Söndag:
Ställde klockan tidigt för att gå upp och städa. Matilda och Patrik stack iväg till Futsal match. Kl 12 var det husvisning här. Det var märkligt att vara hemma och se andra komma in i "ditt" hus, gå runt och öppna garderobsdörrar osv. Precis som vi själva gjorde när vi var runt och tittade på hus.
Matilda spelade tre matcher och sedan var vi bortbjudna till en dansk familj vi har lärt känna via Futsalen. Jag var lite nervös över hur jag skulle kunna förstå det danska språket. Jag har nämligen väldigt svårt för danska. Fattar ingenting... Det gick väldigt bra. Vi pratade svensk-danska först men sedan blev det mest engelska, för deras barn har bott i USA nästan hela sitt liv. (kanske också för att jag mest satt och såg ut som en fågelholk i ansiktet... hehe)
Nu är klockan väldigt mycket, alla sover - utom jag...
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ska ni flytta?



Ni verkar ha det så mysogt, är så glad för er skull att det fungerar så bra.

kram Ulrika och Nova

2010-02-02 @ 14:14:53
Postat av: Helena

Kanske vi måste flytta, om inte hyresvärden förlänger vårt kontrakt...

Men vi flyttar inte så långt i såfall.

Krama Nova!



:-)

2010-02-03 @ 21:01:33
URL: http://butterflymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0