Amerikanska modet...

måste fylla i lite från anna of swedens´s inlägg.
Det amerikanska modet...
Lite konstigt för oss Svenskar att förstå.
Jag tror att de flesta tror att amerikanarna har bra smak, klär sig snyggt osv.
Men det kan jag inte hålla med om.
Konstigare mode, främst på barn/tonåringar får man nästan leta efter.
Den stora sonen här i huset har alltid varit medveten om utseende, kläder och för att inte tala om skor... Skor var hans passion!! (helst fotbollsskor)
Men sen vi kom hit, till USA, så har intresset svalnat. Anledningen är att här så bryr sig inte klasskamraterna så värst mycket om om du kommer med ett par dyra skor, eller flashiga märkeskläder eller inte. Modet här på byxorna är pösigt. Fabian gillar inte pös,  men har nu börjat prata om pös...

 

Tjejerna har alla UGG´s, så även Matilda.
UGG´s är fina, men ack så opraktiska. De tål nämligen inte väta, alls... De blir dyngsura...Inte så praktiskt nu i vintertider.
Pyjamasbyxor... Jo, här går man omkring med flanellpyjamasbyxor (säkert inte riktig pyjamas, men snarlik) ute på stan... Hur fult som helst. Det ser verkligen ut som om de har klivit direkt upp ur sängen och gått ut...
Frisyren på killarna ska helst vara lång. Långt, gärna som pottfrilla... på riktigt!!
Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver "nedlåtande" om modet här i USA. Vi är håller på att anpassa oss här. Om några månader så kanske vi också går omkring med pyjamasbyxor ute på stan... ;-)
"Flannel pants"

Kommentarer
Postat av: anna of sweden

Åh, så kul att läsa! Ser fram emot bildbevis den dagen du åker till affären klädd i pyjamasbyxor! :)

2010-01-21 @ 18:37:50
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: kalaslotta

Haha..jag har hittills inte sett några flanellbraxor på damerna i min stad men den som väntar...



Här klär de flesta sig i yogabyxor, tank top, långärmad fleece o Patagonia jacka. Eller den långa dunjacks varianten.



Det är liksom "kostymen" här...



Själv struntar jag i det och kör mina klänningar, kjolar, stövlar, sjalar, mössor, kavajer, leggings, tunikor och piffiga små accessoarer.



Tycker att det är riktigt skoj att klä på mig annorlunda kläder och "sticka ut" lite..I Sverige hade man ju inte mod att göra det..det blev liksom såååå läskigt att inte se ut som alla andra..haha



Tror jag måste skriva ett inlägg om det här..



Tjingeling!

2010-01-21 @ 19:22:26
URL: http://kalaslotta.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Hittade hit genom Annas blogg. Kul med ännu en bloggande svenska in THE US. ja modet kan man säga mkt om, det ä lite kul. Men det enorma utbud som ändå finns här tycker jag det är bedrövligt hur mpnga klär sig. Smatidigt är det lite av en lättnad att det inte är övertrendigt, som hemma. Lite dubbelt det där.

Uggs dock. Jodå, de klarar väta. Karolina, min dotter, hade med sig sina hem till sverige över jul. Och de motstod både den bittra kylan och vätan. Blir de lite blöta gör det inget, man kan lätt rugga upp dem igen. Själv beställde jag ett par Uggs igår genom Zippos.com.

Otroligt sköna stövlar.

Här är et mest tonåringar som går i pyjamsbraller.

Hälsningar Annika utanför Washington DC

2010-01-22 @ 13:40:37
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Helena

Hallo Annika!

Kul att du har hittat hit. Själv har jag haft din blogg under "bokmärken" ett tag nu. ;-)



Ja, jag håller med att det är lite skönt att man inte bryr sig lika mkt. Barnen har också slappnat av lite. Fabian har t o m sparat håret lite grann, annars springer han till frissan varannan månad...



Matildas Uggs har blivit våta (kanske bara på utsidan?) så hon har klagat att de blir kalla. Har inte kollat upp det så noga. Jag brukar låna dom ibland när dom är lediga... De är ju så otroligt lätta, väger ingenting!!! Man blir lite sugen på att skaffa egna, som sagt.



Ha det så gott!

2010-01-22 @ 15:11:55
URL: http://butterflymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0