Avslutning nr 1

I fredags var det avslutning på Albins dagis.
Liiiite tidigt, tycker jag för de stora barnen slutar ju inte förrän den 22:a...
På avslutningen var det knytkalas den sista timman.
Mitt bidrag till kalaset var hemmabakade kesobullar (frallor) och ostpålägg...
Men men, tyvärr... Ingen fattade hur goda mina hembakade bullar smakade.
Ingen tog bulle (bara jag och maken)... :o(
Jag var faktiskt beredd på det. Jag har sett det förut...
Det var bara att packa ner alla bullarna igen och slänga i frysen hemma. Går ju bra det också...

 

Annars bjöds det på:
* Pizza (såklart)
* Smaklös pastasallad
* Ravioli
* Färdiga smörgåsar (typ korvbröd) med kletig (faktiskt god) kycklingfyllning...
* Jättegod risrätt med scampi
* Kall sötpotatissallad
* Muffins
* Muffins
* Muffins
* Lemonade
* Melonbitar
* Med mera ...

 

Buffén är uppdukad...

 

 

Albin äter en av alla muffinsar...

 

De söta fröknarna Kelly och Carol (som har svenska föräldrar, men aldrig varit
i Sverige)

 

Albin med bästa tjejen: Bridget...

Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk så uppskattat ditt bidrag till buffén hade varit i Sverige, det är verkligen olika saker man uppskattar i olika länder :)

Vad sent de slutar skolan, på skolan mina barn ska gå i Florida så slutade de redan 2:a eller 3:e juni. När börjar dina skolan igen? Vi har skolstart 19:e Augusti tror jag. Känns jättebra att barnen kommer att ha riktigt långa sommarlov!

2010-06-13 @ 10:43:38
URL: http://morsansvardag.blogspot.com
Postat av: Heather KL

Malin - min son börjar Kindergartden 8:e september. Han har varit hemundervisat under alla åren, jag vägrar skickar han till dagis när jag är hemma ändå (hemmamamma). ;-) Kostar en förmögenhet att skickar barn till dagis... pengarna bättre sparat i sparkontot istället!



Mvh /Heather

2010-06-13 @ 13:27:16
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Helena

Malin: Här slutar de stora barnen skolan den 22:a juni och börjar igen efter Labors day, (antagligen samma som Heather´s kille, den 8:e sept. Tror det är 10 veckors lov här med... Konstigt att de inte följer samma dagar överallt i USA...



Heather: Jag och Albin hade gått varandra på nerverna om han inte fick vara på Pre School. Han älskar att vara där och jag älskar att vara ensam några timmar... Mycket pengar, det vet ju vi som kommer från Sverige med nästintill gratis barnomsorg, men väl värt pengarna anser vi... ;o)

2010-06-14 @ 01:53:45
URL: http://butterflymom.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har Adam på dagis nu (jag läser liiiite på universitetet för att ha rätt till dagisplats här i Sverige) Jag och Adam var hemma i två år, sedan var han nog väldigt nöjd att slippa mig hela dagarna hahaha. I höst börjar han på pre-kindergarden på de äldre barnens skola, men de är bara mellan 6-8 barn i varje klass i den åldern. Skönt att ha alla tre på samma ställe! På skolan hittar du barn/ungdomar från 3-18 år!

2010-06-14 @ 10:06:57
URL: http://morsansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0