Farsdag och Softball...

I dag är det farsdag här in the U.S.A...

 

Maken slash pappa fick fin fina presenter av barnen... eller hur är det egentligen? Våra barn är för det mesta ovetande om vad som döljer sig bakom presentpappret... *Tacka mamma, jag vet...*

 

I dagens paket låg det:
* 9 (!) par sockor (nu fick han så han teg, maken som aaaaldrig har rena sockor i hyllan...)
* Ett par badbyxor
* En fotobok som jag har satt ihop från Apple store...

 

Dagen hade bokats upp av ett Soft ball game (typ Baseball) på ett fält i närheten.
Vi som spelade var i huvudsak barn och tillhörande familj från Matildas fotbollslag.

 

Jag och maken hade aldrig spelat softball (eller baseball) förut och fastän de förklarade reglerna så fattade jag aldrig dom. Först stod jag ute på plan och min uppgift då förstod jag var att fånga bollen och kasta den till någon annan (fick direktiv om till vilken jag skulle kasta till). Det var lugnt. Bollen kom nästan aldrig åt mitt håll...

 

Sedan var det vår tur att slå. Då blev jag lite nervös. Har aldrig slagit bollen när någon annan kastar.

 

På tredje kastet fick jag till ett kanonslag och gjorde nästan en "Home run".Wiiihooo, fan vad glad jag blev...

 

 

Här springer jag och håller i hatten samtidigt, haha...

 

Maken gjorde lyra (heter säkert inte så här, men ni fattar...)

 

 

 

Hettan var fullkomligt HETT...
Över 30 grader och med en luftfuktighet som heter duga!!!
Efter spelet åkte vi till Chrisies hus och hade knytkalas. Jag hade fått uppgiften att göra dessert, så jag hade med mig en äppelsmulpaj... Mums!!!

 

En åskskur var väl välkommen...

 

 

 

Vi vuxna tittade på från verandan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0