Dag 8- Ett ögonblick

När jag först läste rubriken visste jag direkt vad jag skulle skriva om.

 

Ett - ögonblick:

 

När lillan kom till jorden...
Det var inte i maj, utan i februari-1995.

Det började på förmiddagen den 8:e.

Lite molverkar sådär...

 

Jag var förstås väldigt påläst och superduper laddad...

Nu j***a skulle det hända!!!

Det här kunde ta tid.

Vi drog ut på stan ett tag. Kikade lite i klädaffärer, mest för att få tiden att gå. Vid varje värk stannade vi upp - andades tillsammans bland kläderna... Lite komiskt faktiskt.

 

Höll mig hemma till kvällen.

Ringde till svärmor att sa att vi inte skulle komma och fira henne den dagen (hon fyller nämligen år den 8:e)

 

Vid 20-tiden drog vi in till Mölndals BB.

Stannade till vid kiosken på vägen in. Provianterade - Festis, Läkerol nåt godis och tidningar...

Ringde på dörren till avdelningen och blev (tack och lov) insläppta.

Släpade in all vår packning - 4 väskor!!! (Tja, tänkte en fläkt, tjocka morgonrocken, kläder till flera ombyten mm. skulle behövas).

Undersöktes- 4 cm öppen. Det var bara att köra på!!!

 

Blev visade till vårt rum. I rummet bredvid vårt stod kompisarna från föräldragruppen, mitt i deras förlossningsarbete.

Jag badade, drack te, andades lustgas, fick akupunktur (har jag för mig).

Sen var det dags för Grand Finale!!!

 

Pust och stånk... Svett och skrik...

 

Kl. 00:45 in på den 9:e februari - Matilda var född!!!

 

 

 

(Om ni undrade hur det gick för kompisarna i rummet bredvid - Jo det blev en "låtsas tvilling" till Matilda, en Fanny :o))

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ulrika Borg

Oboy, vilka minnen det där väckte!! =) Tiden i Kungälv.... Känns som om det var hundra år sedan men "bara" snart 16 år sedan. Underbara minnen! ♥

2010-11-30 @ 07:38:15
URL: http://u-l-r-i-k-a.blogspot.com/
Postat av: anna of sweden

Själv blev jag förstagångsmamma den 6 februari 1995. :)

2010-12-01 @ 02:28:59
URL: http://www.annasweden.blogspot.com
Postat av: Patrik

:)

2010-12-01 @ 06:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0