Ny upplevelse...

I dag åkte jag åt andra hållet och premiärhandlade i en affär som faktiskt låg närmre mig än den som jag vanligtvis handlar i... (och från samma affärskedja dessutom)

 

När jag hade handlat klart kom frågan:

 

-Vill du ha maten nerskickat eller bär du ner kassarna själv för trappan?

-?

-Du kan inte ta med kundvagnen till parkeringen, men vi lägger varorna i lådor och

via ett transportband åker de ner till varuutlämningen. Åk bara dit så lastar dom in

varorna där (typ sådär sa hon, kassörskan)

 

-Ja tack!

 

Så när allt var packat i plastbackar (5 st) så fick jag nummerbrickor motsvarande numret på lådorna.

Efter det var det bara att gå ut till bilen och sedan köra till utlämningsstället.

 

 

Easy piecy...

 

 

 

Lite suddig bild, men jag vill visa hur det såg... (och så tycker jag att det är lite pinsamt att fota i tid och otid så

det blir ibland lite väl förhastat...)

 

 

Lådorna kommer ner på rullband...

Eftersom du inte själv fick kliva ur bilen fick jag maten levererat ända in i bagaget på bilen.

Härligt!!!

 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha ha, Helena!

Ser ut som om du varit i mina gamla trakter. Star Market (eller heter det Shaws nu?) i Newtonville.



Kram

2010-09-29 @ 03:20:45
URL: http://www.natureasis.blogspot.com
Postat av: Helena

Det stämmer Annelie!!! Där ska jag handla i fortsättningen. Det är Shaws nu förresten... ;o)

2010-09-29 @ 03:45:02
Postat av: Heather i Buffalo, NY

Oh vilket dröm!

2010-09-29 @ 03:46:35
URL: http://husmor-i-usa.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Var det ingen som följde med hem och packade upp allt också?!? Dåligt!

2010-09-29 @ 13:03:04
Postat av: Helena

Kajsa: Nääää, det var dåligt när jag tänker efter... Och ingen som lagade maten för mig hemma sedan... Buuuuuu!!!

2010-09-29 @ 15:39:26
Postat av: Malin

Det var annorlunda!

2010-09-30 @ 15:04:13
URL: http://morsansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0