Torsdag

Har just blivit kallad för "elaka mamma" (för typ tusende gången). Tar alltid lika illa vid mig, fast jag vet att han egentligen inte menar det. Men jag vill inte bli kallad för sådant. Jag försöker ju bara få allt att gå ihop här och att vissa regler är faktiskt för hans eget bästa. Men det är lite svårt att inse.

Annars har vi firat äldsta sonen idag. Han fyller 10 år...Tänk att jag för 10 år sedan var precis nyförlöst vid den här tidpunkten (född kl 21.03) Gud, vad tiden går fort. I morse tassade maken upp och gjorde iordning frukostbrickan till hela familjen. Sedan såg jag att han stod i dörröppningen och jag väntade på "Ja må han leva" men i stället kom introt på "We will we will ROCK YOU".....(vad heter låten?) med hemmagjord dålig text till, haha!

När alla gått i väg till skola och arbete bakade jag frukostmuffins och ringde en väninna som bor på nästa gata. Hon och hennes dotter kom förbi och vi satt i solen ute och fikade. Jättevarmt idag!! Tittade på fel termometer idag och utbrast lyckligt: "wow, det är 22.7 grader ute!!" haha, (och 11,4 inne) hmmmm, ojsan, tvärtom visst!

Började förberedelserna till en Tacopaj och skar av mig halva tummen när jag skulle vara lika käck som kockarna på tv:n när de hanterar vassa kniven, ajajajaj! Fick sedan skynda till sonens klass där jag hade lovat att ställa upp som fotbollstränare inför en klasscup i fotboll som ska gå nästa helg. De var 9 stycken som var med idag. Vi spelade lite, tränade "hörna" och frisparkar mm. Det var roligt!

Hem igen och slängde in pajen i ugnen. Dottern och hennes kompis skulle till konståkningen och det är bråttom bråttom!! Slängde av dem på träningen och åkte sedan och handlade lite. Åkte tillbaka vid utsatt tid och stod och väntade en evighet på att Matilda skulle komma ut, men hon kom inte. Hörde av några andra att Matilda redan hade åkt! Grrrrr! Kommunikation, vad är det? Då hade hon åkt med kompisens mamma hem...
Aja, det var inte så farligt, bara ca 20 minuter av mitt liv som gick åt till att sitta i en bil med en gnällig bebis!!

I går, förresten ringde en f d kurskamrat och snackade lite. Hon ska börja sin sista termin nu till hösten (jag har 3 teminer kvar) Hon sa att det var jättejobbigt i skolan, men det hade gått bra...Pust, inget att se framemot, men jag är faktiskt lite laddad nu. Har plockat fram en kursbok jag tänkte läsa...men den är så fruktansvärt tråkig att jag somnar bara efter tre ord. :-(

Var på Tårtdecoraffären idag och köpte lite roliga saker att sätta på tårtan

Se här:

(Det är fotbollsspelare, blommor och fjärilar i sockerkristyr. Burken bakom är en blå, glittrig gelé att tex skriva med på tårtan med sprits)
Lovar att visa er resultatet, ska göra tårta på söndag!

image49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0