Helt hysteriskt!!

Haha, måste berätta här om ett litet missöde jag och grannen hade här i eftermiddags...

Jag sitter i godan ro med min pappa här i köket och tittade på kort när min granne (och bästis) ringer och nästan skriker i telefonen om att det brinner borta vid skolan...
Jag springer ut på trappan för att kolla efter. Anna skriker i telefonen att jag måste komma över till henne för att se röken. Jag springer dit barfota och upp på deras övervåning. Mycket riktigt...det bolmar upp en massa vit rök och det ser ut som om det kom från nån byggnad ganska så långt bort från oss. Vi gissar att det är från det nybyggda området vid stationen. Anna frågar om vi ska ringa 112. Jag vet inte, tror nog att någon annan redan har ringt. Jag menar, röken var ju så uppenbar... Anna tjatar på. Hon vill att jag ska ringa. Jag vågar inte. Anna tar telefonen och slår 112 och räcker mig luren. Jag protesterar och Anna måste tillslut prata med telefonisten...-Ja hej, mitt namn är Anna ***** Jag ser att det brinner här i närheten där vi bor....Anna förklarar hur röken ser ut och var den kan tänkas komma ifrån. Telefonisten har inte en aning om hur det ser ut där vi bor. -Var ligger stationen? Ehhh, här i centrum...Det är ingen annan som har ringt om röken, vilket vi tycker är mycket  märkligt. Anna avslutar samtalet med SOS. Vi överväger om vi ska ta bilen bort för att titta. Min pappa åker bort istället. Vi hör brandkåren köra förbi...
Pappa ringer efter en stund...Jag står vid stationen nu, säger han. Här är ingen brandkår. Det enda jag ser är ett ÅNGLOK!!! Hahaha...Ja, j*vlar också. Det var ju i dag som det skulle komma ett gammalt ånglok att beskåda. Det var ju röken från den vi hade sett...Anna undrar fortfarande om hon måste betala utryckningen...

image128

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha!!! Den var kul! Men skönt att höra att ni är sådana pliktskyldiga medborgare som ringer SOS! Det är tryggt... Kram

2007-08-20 @ 09:13:18
Postat av: Pug

Hahahahahaha:-) Så kul! Jag älskar när andra "gör bort sig". Jag skulle ha gjort precis likadant! Tur att de inte hann skicka brandkåren :-) Kram!

2007-08-20 @ 13:34:23
Postat av: Ulrika

Härligt, visst pumpar blodet fort av en sån adrenalinkick :-D

2007-08-20 @ 21:41:12
Postat av: Helena

Men pug, de HANN faktiskt skicka brandkåren juh!!! :-)

2007-08-20 @ 23:38:44
URL: http://butterflymom71.blogg.se
Postat av: Milla

Ha ha ha jag garvar ihjäl mig.

2007-08-22 @ 21:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0