Konstig dag...

Tillbaka i klassen efter helgen och (puh!) alla friska!!  (Alla utom 1, men han har säkert inte vinterkräksjukan.) Idag fick jag hålla i nästan allt själv. I går satt jag och klassföreståndaren och planerade hur jag skulle lägga upp lektionerna. Jag skrev ner allt så fint i mitt anteckningsblock, övertydligt så jag skulle förstå. Tror ni att jag kom ihåg att titta? Nähääää!!

Lite annorlunda idag, då eleverna skulle gå i väg och ha en liten "visa upp stund", dvs alla klasser skulle visa upp för varandra vad de pysslat med under höstterminen. Mycket trevligt! När vi kom tillbaka körde jag en lek där de jobbade gruppvist. Gjorde en massa opedagogiska saker (så nu gör jag inte om dem) Efter det var det lunch. Precis när vi skulle gå iväg kom meddelandet att en kabel hade brunnit i bamba, brandkåren hade varit där, ingen ström fanns och därmed kunde ingen mat serveras. :-( Alla barnen var jättehungriga (jag med) Snopna fick vi gå tillbaka till klassrummet. Många barn var ledsna och oroliga att de inte skull få någon mat på hela dagen. En liten stund senare kom beskedet att maten var klar. Det visade sig vara fil, knäckemacka och äpple!! Jag vände och gick till Preem istället. Där har de god mat!!

Efter skolan hämtade svärmor lilleman på dagis. Sedan kom hon hit och hjälpte mig att städa hela huset. Hon strök all min tvätt och svabbade alla golv!! Vilken fantastisk svärmor jag har!!
Var på jobbmöte på kvällen.

Nu ska jag sova.

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0