Sälen, fortsättning

Torsdag:
Vaknade punktligt kl 8.20 som jag har gjort varje morgon. Egentligen alldeles för sent, tycker jag. Satte som mål att komma iväg hem kl 10. Det funkade inte!! Klockan var närmre 12 innan vi sa hejdå. (De andra åkte några timmar senare) Allt bra i några kilometer till stora sonen meddelar att han är åksjuk. Han och jag bytte plats och det blev bättre. Patrik pratade "jobbsamtal" stora delar av tiden. Det är jättejobbigt!
Fabian säger att det var därför han mådde illa för Patrik pratar i telefon.

Vi kör och vi kör och tillslut reagerar Patrik och ber om vägatlasen. Jojomensan! Vi har kört fel väg! Det fick bli en avstickare till Vansbro. Så nu har man varit där också. ;-)

Bestämmer oss för att inte göra något mat-stopp. Vi går in i en bensintapp och köper upp oss rejält. (mackor, dricka, kaffe, tidningar, barnmat, godis...mm för nästan 400 kr. (+ full tank på bilen) ett litet nätt stopp för 1000-lappen! :-(

Sedan kör vi på. Några kissestopp bara. Albin klagade lite ibland, men annars inget. De sista 25 milen körde jag. Innan Alingsås var det en olycka med jättelång kö som påföljd så vi blev lite sena.

Var hemma kl 19.15 . Patrik sprang in och packade en ny väska med kläder. Klockan 20  kom pappa och hämtade upp Patrik och körde honom till Stockholmståget. *Pustar*
Jag skulle egentligen följt med till Stockholm (och Albin) Men jag kände att jag inte orkade.

Onsdag:
I dag ska jag åka slalom!! Patrik stannar i stugan och är med Albin. Jag måste först lämna tillbaka Patriks skidor och hyra nya till mig. Jag har aldrig gjord det själv förut och givetvis händer det något. Jag glömmer att ta stavarna...(men expediteten sa ju inte nåt!) Så jag fick hyra nya på plats.
Var lite orolig innan att åkningen inte skulle gå nåt vidare för jag har inte åkt på 2 år. Men det var ingen fara! Det gick faktiskt riktigt bra.

Vi åker fram till lunch, sedan far vi hem till stugan och äter. Efter maten är det bara Matilda och jag som vill fortsätta åka. Vi åker tillbaka och kör fram till kl 18. Det är kvällsåkning och mysigt då strålkastarna lyser upp backen. Vi åker igenom Trollskogen och det pratar och sjunger runtom i träden. :o)

Lämnar tillbaka allas skidor på vägen hem. Expediten är lite grinig och undrar vart mina stavar är. Dessutom hade inte Matilda heller tagit några stavar så på pappret står det 3 stavar men jag hade bara 1 par med.

Hemma i stugan slappar vi framför tv:n och så packar jag lite inför i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0