Äntligen fika!!

Vaknade kl tio i 7 och skulle väcka dottern som vill duscha innan skolan. Vaknade igen kl 7.15. Hjälp!! Bråttom, bråttom!! (Men det gick bra)

I dag skulle vi fika i vår egna lilla "mamma-barn" grupp. Ringde min kompis som jag skulle hämta upp på vägen till stan och meddelade henne om att jag "bara" skulle äta frukost och klä på Albin, sedan var jag klar!! Åt frukost. Plockade ur diskmaskinen (Så att barnen skulle få plats på diskbänken när de kom från skolan). Matade kaninerna (Var det inte barnen som skulle mata)? Klä på bångstyrig Albin. Torka snor. Måste på toa...oj, va grus det är på golvet...fram med dammsugaren *brum, brum* Såja...vad mer? Hmm, lite mascara kanske? (Springer upp för trappan) Oj, vad många lampor som lyser här uppe...3 i dotterns rum, 2 i sonens, 4 i badrummet (3 spots + 1 taklampa), och 1 klädkammaren. (Släcker alla) Varför är jag här uppe? Hmmm, jo, mascaran!! *kleta, kleta* Lalalala...*Buääää* Ojdå, Albin sitter själv nere framför spegeln i hallen. (Springer ner) Såja, lilla gubben, nu ska vi åka...Tar Albin under armen *sniff, sniff* Men du har ju bajjat!! Byta blöja. Sjutton också, knappen i mina byxor lossnade...(Springer uppför trappan) Byter byxor. (Springer nerför trappan) Såja, nu är jag väl klar? Tar på mig jackan. Äsch, inga strumpor. (Springer uppför trappan) Tar på strumpor. (Springer ner igen) Tar Albin under armen och skötväskan (Som jag har packat under tiden) i handen. Öppnar dörren och går ut på trappan. *Pust* Tänker efter en extra gång...Är det något jag har glömt? Näää, kan inte komma på nåt...(Smäller igen dörren) Tar tre kliv ner för yttertrappan...Äsch f-n!! Spelen till Milla skulle jag ju ta med...Uppför trappan igen. Gräver fram nycklarna (Som ligger längst ner i skötväskan) Öppnar dörren och går i  huset...

Jag kommer A L D R I G iväg!! (Så här är det alltid)

Men det var i allafall trevligt på fikat. Och shoppat fick jag också. Handlade lite på Mexx- rean. Men om det var "fynd" vet jag inte. Jag tyckte det var dyrt ändå. :-( (Men snyggt)

Dagens citat:

Dottern på väg till skolan:

- Var är vanten?
- Ingen aning.
- Äsch, då får jag väl ta den andra då! (?)


Hejsvejs!

Ps! Albins första tand tittade upp idag! Ds! (nästan 9-månader)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0