Lördag, trettondagen

Hittills har det inte hänt något idag. Har inte ens kommit ur pyjamasen. Jag och lilleman är ensamna hemma för de andra åkte till stan för att shoppa lite. Jag fick inte plats i bilen för Matilda har en kompis med sig och dessutom har Albin feber. (och jag försöker spara pengar)

Spara pengar! Eftersom vi planerar att åka till London och Barcelona till våren måste jag spara ihop en redig slant. Men hur? Tror jag ska sätta igång med att sälja på Tradera igen. Har gjort ett uppehåll över julen för det blev så mycket för mig. Men nu har jag flera kassar med urvuxna kläder som bara väntar. Jag har också funderat på att sälja min kaffeservis, Maria Björnbär från Rosentahl. Ville gärna ha den servisen när jag var 14 år, men nu gillar jag den inte alls. Matilda samlar på Maria Mandelblom. Undra om hon kommer att tycka om den i framtiden? (tror inte det) Men är det någon som vill ha en kaffeservis? Pappa har flera serviser (från 50-60-talet + någon nyare) som jag kommer att ärva. Jag kan ta dem redan nu har han sagt, men vi har inte plats för dem. Anledningen till att jag vill sälja min servis är inte enbart pengarna. Nej, jag har bestämt mig för att göra mig av med allt som jag retar mig på. Det tar bara onödig energi från mig. Har funderat på att även "rensa" ut bland sk kompisar. Har såååå många vänner eller bekanta (kan man nog mer säga), som jag aldrig träffar men när man väl stöter på dem så säger man alltid: -Åhh, vi måste träffas någon gång!! (och så gör man det aldrig, osv) Men jag gillar ju folk, men ibland bokar man upp sig alldeles för mycket och tillslut vill jag inte alls. 

Vi ska på middag sedan till min moster. Hon bjuder alltid på trettondagshelgen oss kusiner på middag. Det ska bli mumma!! :-)

Åh, det är så mycket jag vill ha och göra!

Dagens lista:

Saker jag vill ha!

* En ny digitalkamera
* Nya sängkläder
* En snygg tröja (gärna Lyle & Scott eller Bondelid eller Fred Perry) Sett på MQ
* Ett nytt köksbord (vitt och runt med iläggskiva)
* En ny soffa
* Nytt soffbord
* Nytt smink (allt mitt är gammalt eftersom jag inte har sminkat mig på länge)
* Nya utemöbler (till sommaren alltså)
* Halsband/armband från SNÖ. (eller nåt liknande)
* En ny våg
 

Hmm, jag vet att det är mer som ska stå på listan! Kommer bara inte på det just nu. Får återkomma.

Kanske det är dags att kliva ur sängen (har faktiskt varit uppe men gått och lagt mig igen)
Idag kommer nog svågern och hans tjej hem från Indien. Ska bli spännande att höra hur resan har varit.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0