Snöig lördag

Upp kl 6.15 och åkte med Matilda till konståkningen. Vilken skit-tid de hade fått den här lördagen. Vanligtvis är träningen antingen mellan 8-9 eller oftast mellan 10-11. Egentligen brukar maken ta lördagspassen men jag tyckte han skulle få sova lite till. Jag hade det trevligt på träningen. Satt och pratade med två andra mammor. Fick mig en kopp kaffe och en sockerkaka. (Bra start på dagen)

Mötte snön på vägen hem. Snö och storm. Och jag tyckte jag såg några blixtar också på em.

Hemma igen möttes vi av lilleman som kom direkt från badet. Makens sovmorgon hade slutat i en bajsorgie. Lilleman hade lagt en laddning som läckt utanför så det hade runnit mellan våra sängar. (Fräscht)

Sedan var det Fabians tur att åka på innebandyträning (Grattis på namnsdagen, förresten) Maken åkte med. Efter det ville Matilda och en kompis åka tillbaka till ishallen för att åka mer skridskor. *pustar*

Firade Fabian med varsin semla...Alltså, vad är det med mig? Jag skulle ju inte ha mer semla!! Jag fyller snart 36 och kan inte äta semlor hur som helst längre. Annat var det när jag var 20 och jobbade på konditori och åt semlor varje dag. Jobbar extra för samma konditori. (ej på samma ställe) och får hejda mig. Tycker tyvärr att det är jättegott med allting. Men jag är duktig...(?)

Var bortbjudna i dag och hade sett fram emot det jättemycket. Vi hade planerat det sedan lääääänge. Men de hade blivit  sjuka. Så vi fick skjuta fram det på obestämd tid.

Pappa kom förbi. Bjöd han på middag. Sa att middagen skulle vara klar om 40 minuter. Han hade en tid att passa. Det tog 1 ½ timma. Är inte så bra på att planera.

Sedan skulle Matilda på kalas (maskerad) Hon var utklädd till Cheerleader, du vet overknee strumpor, kort kjol och pompom. :-)

Har legat i soffan och tittat på "Sing-a-long". Ett trevligt program.

Nu blåser det riktig ordentligt. Hoppas kaninburen står pall den här gången också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0