Söndag

Vaknade till en ljuvligt vacker söndag! Det har snöat hela dagen och det är jättefint ute. Fabian och Patrik åkte iväg på morgonen till sonens första utebandy träning. (Äntligen, så som han har tjatat!) På vägen hem fiskade de upp gammelfarmor. Kaffe och prinsesslängd slank ner...(alltså...jag säger inget mer!! Grrrrr!!)

På em åkte Patrik och Fabian iväg igen för att kolla på en innebandy match i Göteborg. Jag passade på att gå en promenad med vagnen. Det var skitjobbigt att köra  för det var inte skottat någonstans. Gick en runda på drygt 1 timma. När jag var ganska så långt hemifrån vaknade Albin och ville inte alls vara i vagnen. Fick halvspringa hem med en hysterisk bebis.

Har annars pulat här hemma. Inget spännande alls...Jo, kanske...Har bestämt mig för att....

I morgon smäller det!! Mitt "nya" sunda liv..eller helt nytt är det ju inte. Jag har ju testat förut. I nästa vecka ska jag äta mycket GI mat. Jag har ett recepthäfte med en massa god mat som jag har kört med förut. Enkelt och gott. Jag ska äta lax, bönor, avocado, salsa, tonfisk, spenatsoppa med fetaost, kyckling, mm. Ska inte äta några semlor, kakor, bullar...You name it!  Blir svårt för jag har bokat in minst 2 fikor i nästa vecka. Men det är ju gott med kaffe också. Eller mörk choklad? 70- % ig! Det är ju helt ok!  Det är ju smart att bestämma sitt nya liv nu då vi inte har så många födelsedagar *ironisk* Alla fyller ju år i februari. Svärmor, Matilda, moster, jag och en massa kompisar. Många tårtor och god mat blir det. :-(

Har lagt upp nya auktioner på Tradera nu också efter ett långt uppehåll. Vårt hus håller på att svämma över att för små bebiskläder och lite större kläder också för den delen. Har redan fått ett bud. :-)

Dagens bild:

Mannen med låååånga fingrar!

Jag kan!!!

159953-15


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kan vi inte ta en fika på GI-stället vid Domkyrkan då? När vi inte blir så många. Måste vi verkligen uppoffra alla våra laster? Och du har ju tappat så många kilon redan!!! :-)

2007-01-22 @ 11:30:50
URL: http://ulrikasarnblom.spaces.live.com/
Postat av: Helena

Låter som en bra idé. Det är ju så himla gott. Njae, kilona har en tendens att smyga sig på igen. Måste tänka mig för, tyvärr. :-(

2007-01-22 @ 23:02:04
Postat av: Ulrika

Ja, inte f-n är man 17 längre... På gott och ont får jag väl tillägga!

2007-01-23 @ 10:49:02
URL: http://ulrikasarnblom.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0