Torsdag

Försov oss igen!! Vaknade 7.15...undra varför vi vaknar just 7.15? Barnen blev skitsura och det förstår jag. Bråttom, bråttom!! Sonen är jättesnabb! Han fixar det mesta själv i racerfart, gympapåsen, kläder och frukost i ett nafs. Dottern däremot är lååååångsam! Fast hon vet hon bara har 10 minuter på sig att äta och klä på ytterkläder sitter hon i godan ro och äter samtidigt som hon ska berätta om nåt roligt som hänt. När hon är klar med det ska hon borsta tänderna och sedan ska hon borsta håret jättelänge! Grrrr! Grannflickan kommer förbi varje morgon och "hämtar" upp dem så får sällskap till skolan. Hon får alltid stå och vänta i hallen. Tillslut är jag så stressad att jag skakar. Föser ut dem på trappan och skyndar mig att säga "hejdå!" Dottern har en procedur precis när jag ska stänga dörren. Hon säger: "Hejdå mamma, hejdå pappa, hejdå Albin! Jag älskar er!" *gulligt*  (Fast när det är bråttom är det bara irriterande)

Albin och jag lullade omkring här efter Patrik hade åkt till jobbet. Sedan gick vi och la oss igen kl 9.30. Vaknade kl 11.30. Hjälp!! Vart tog den sköna förmiddagen vägen? Upp och duscha. Det är numera en spännande syssla (att duscha, alltså) Albin har ju börjat krypa och kan närsom helst få för sig att krypa in till mig i duschen. Vi har ingen duschkabin, utan står mitt i badrummet (fast vid väggen). Jag brukar sätta honom så långt i från mig som möjligt men en korg full med leksaker. Leksakerna är roliga i 5 minuter ungefär, sedan brukar han undersöka papperskogen med den skojiga tramppedalen.

Ner och började fixa med lunchen till Fabian som snart skulle komma hem från skolan. Pannkakor blev det. Han och en kompis skulle till isbanan och åka lite skridskor. Han har fått nya bandyskridskor (tror jag det är)

Svärfar ringde från Australien (eller var det igår?) Ja, hursomhelst var allting bara bra. 32 grader varmt. De skulle snorkla i Barriärrevet. Sedan skulle de bila ner till Sydney igen och ta flyget hem. (Kommer den 26:e). Längtar efter dem nu. Albin har ju lärt sig så mycket nytt de inte har sett.

Kvällen förflöt ungefär som vanligt. Fabian kom hem från kompisen vid 18.30-tiden och Matildas kompisar hade gått hem tidigare härifrån. Lagade mat (Tagliatelle med bacon, champinjoner, broccoli och cremefraiche) Åt av den maten, fast jag hade tänkt jag skulle äta nåt grönt. :-(

Blev lite orolig när klockan blivit 20.30 och maken fortfarande inte hade kommit hem. Men samtidigt vet jag att han lätt "glömmer" bort tiden när han jobbar.

Är så sugen på att börja träna. Tittade på "Du är vad du äter" på 3:an. Blir alltid så inspirerad. Sonen säger varje gång han ser det programmet: "Kan inte vi också vara med där? Det ser så gott ut med alla grönsaker." Det är kul att han gillar grönt. Visst ser det läckert ut. T o m morgondrinken ser god ut. (Den brukar alla rynka näsan åt)

I morgon är Patrik hemma och är pappaledig. Vad ska jag hitta på då?

Hej så länge!

Dagens bild:

Men hallå!! Var det inte en pojk jag fick? 

159953-14

Kommentarer
Postat av: emma

vilket underverk..;) jag brukar oxå försova mig..;( inte bra. trevlig kväll!

2007-01-18 @ 23:36:30
URL: http://dolcevita.webblogg.se
Postat av: Ulrika

Åh, så söt han är! Idag har mäklaren varit här och fotat. Jag tog emot oduschad och i mysdressen. Helt slut, Nova sover såååå dåligt nu. Blir tokig snart. Vår lilla 9-åring är också snabb på morgonen, klar tidigt, men sen när det är dags att åka så "ska hon bara...." en tre-fyra saker. Och så blir det till slut brådis ändå!

2007-01-19 @ 12:40:19
URL: http://ulrikasarnblom.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0