Tråk söndag!

Åh, vilken meningslös dag. :-( Klockan är nu 17.15 och jag har inte kommit ur pyjamasen ännu. Men jag har faktiskt städat lite nere i källaren.

I går var vi på middag och åt så vi höll på att spy. Det var mycket trevligt. Natten var lite orolig. Lilleman hade feber och var täppt i näsan så han tappade nappen hela tiden.

Är så himla rastlös, men orkar inte ta mig för något. Hade planer på att inreda min "nya" ateljé.  Men nu är det för sent och jag har inte lust längre. Vi har gjort i ordning ett kök nere i källaren där jag kan hålla till. Där vill jag ha mina dukar uppställda så att det bara är att sätta igång att måla. Färgerna ska ligga väl synliga på en hylla och penslarna ska jag ha många utav och de ska stå i en burk. Sedan ska jag måla precis det jag känner för att måla. Inte vad jag tror att andra skulle gilla. De misstagen har jag gjort allt för många gånger. Jag har målat motiv som jag inte behärskar. Jag ville ha det så naturtroget som möjligt a la Rembrandt. Det funkade ju inte, så klart. Så jag har haft högvis med ofärdiga tavlor. Härom året blev jag så trött på alla tavlor som låg och väntade på att bli någonting så jag eldade upp dem allihopa i öppna spisen. Det var såååå skönt!!

Fick mig ett flipperspel förut. Jag var nere i källaren och de stora barnen passade lilleman. När jag kom upp för att ta telefonen höll storebror på att mosa en banan och lilleman satt i barnstolen och såg uppspelt ut. Jag frågade vad han hade tänkt göra med bananen. -Mata lillebror... Grrrr, har jag inte sagt till att ni inte får mata han utan att fråga och banan!!! Vet du inte hurdana fläckar det blir utav banan? Och hur kan du mata lillebror med banan utan att sätta på en haklapp och ser du inte att han har den nya vita bodyn från Polarn och pyret?? Åh, jag skällde och jag skällde...(stackars Fabian)  Men han vet att det blir fläckar som inte går bort och ändå gör han det. *skakar på huvudet*

Dagens lista:

Saker som jag planerar att göra år 2007

* Börja måla igen
* Börja promenera
* Gå ner lite till i vikt eller åtminstonde hålla den
* Spara pengar
* Laga mer vegetarisk mat
* Läsa mer böcker
* Gå på danskurs


Hejhej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0