Jobbig jobbdag!

I går jobbade jag (det blev inte 5 dar ledigt...)och det är ta mig tusan med helt otroligt att det ska strula då med!! Vi går två man hela dagen men sista timman då jag var själv, då händer det en massa saker. I går strax innan 21 när jag håller på med en kund så råkade mitt knä nudda avstängningsknappen till datorn, varpå allt blir svart på skärmen. När jag får igång datorn igen så måste man ha ett lösenord för att logga in. Det hade jag inte. Fick ringa chefen (igen). Han hade det inte heller (?) Fick ringa C (igen), som har semester och hon hjälpte mig att komma in. Samtidigt har kön växt och slingrar sig ner genom hela butiken. Då visar det sig att det inte går att betala med kort för kortterminalen har blivit spärrat på nåt vis, pga "datahaveriet".  Gaaaahhhh! Jag höll mig faktiskt ganska så lugn. Hann stoppa de flesta kunder som bara kunde betala med kort innan det var försent. Mitt jobb är så att har man väl "plockat på sig varan" så måste man köpa den. Det går liksom inte att återkalla. Mer än så vill jag inte säga. Var kvar en timma efter stängningsdax, dvs 23.00. Är frustrerad!! Är detta verkligen nåt för mig? Ja, ja, snart börjar skolan och då får jag annat att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Pug

Vilken frustration! Jag var med om ngt liknande när jag jobbade på Sturups flygplats. Då la kortterminalen plötsligt av så vi fick använda såna där gamla handdragna maskiner till korten. 1500 pers i butiken och jag var helt skakig av stress. Alla skulle givetvis betala med kort och de hade bråttom till sina flyg. Det är ju ingen katastrof men det gäller verkligen att ha is i magen när sådant händer, och det är ju inte kul när man står ensam i butiken.

2007-07-30 @ 15:32:35
Postat av: Helena

Ojoj, usch och fy!! Jag hade dött! Då var ju mitt "lilla" problem en baggis. ;-)

2007-08-05 @ 23:27:19
URL: http://butterflymom71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0