Helgen som gått...

Så vart helgen över...och vad för vettigt har vi gjort? Tja, en hel del faktiskt...Vi har bla rensat i trädgårdslandet men inte hunnit att så ännu. Vi har röjt och åkt till tippen med en ful gammal skolbänk som stått i vardagsrummet i flera år med en dator på som ingen använder... Vi har fikat i solen och bjudit hit gammelfarmor. Vi körde iväg barnen i fredags till farmor och farfar och hämtade dem i dag (söndag) Men Albin har varit hemma med oss.

I fredags jobbade jag i 9,5 timma. Det gick bra trots att jag kände av att jag varit ute dagen innan.
Lördagen bjöd på sol och lite slappadag. På kvällen tittade jag på fotbollen på tv:n. Det var ju spännande. Dottern var iväg och kollade på damfotboll. (Kopparberg/Göteborgs FC- Djurgården IF) Tjejerna i Matildas lag deltog i en hejarklackstävling och de vann faktiskt den. Vi såg matchen på tv:n efteråt och då kan man höra (och se) tjejerna när de skriker hejaramsor. :-) Priset var en träff med damlaget (Kopparberg/Göteborgs FC) Efter matchen åkte Matilda ut till farmor och farfar igen. Där hade de haft det jätteskoj. Bästa kompisarna var också där (deras morfar har hus i närheten). De hade varit ute och sprungit till kl 23.30.

I dag vaknade vi kl 9.45. Sköööönt!! Härligt med sovmorgon! Ute var det strålande sol och vi skyndade oss ut för att greja. På em åkte vi ut till svärföräldrarna för att hämta hem busfröna.

Är sååå himla irriterad. Vår kamera la definitivt av idag. Jävla skit kamera!! Har varit sååå irriterad på den i flera år. Den fullkomligt äter batterier. Skönt eg att den gick sönder nu...måste köpa en ny omgående. Klarar mig inte utan en kamera, tyvärr.

Sedan skulle vi skruva ihop vår nya säng som vi köpte förra söndagen. Har inte haft tid innan, men nu!!! Men vad händer då? Jo, det är en stor fläck på sänggaveln precis i blickfånget...Så vill vi ju inte ha det...får ringa i morgon och klaga. De får faktiskt skicka hit en ny sänggavel. Vi hyrde ju faktiskt en släpkärra för att frakta hem sängen(hmm, ja nästan, jag fick låna en kärra på jobbet, men det behöver de ju inte veta) Men hur som helst orkar jag inte åka med den själv till IKEA och den får faktiskt inte plats i vår bil. (tror jag) Grrrr, vad jag är arg!!

Men en god nyhet är iaf att Albin har fått dagisplats...På förstahands valet också!! Yippie!!

Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Ah, Chicago har jag inte varit i tyvärr, men det kommer väl...har rest runt mycket i USA och flyttar till Las Vegas i november :-)
....
....
NY VECKA = NY OMRÖSTNING!
Kolla in TheGuide för tips och recensioner och annat kul :-)

2007-06-04 @ 14:26:35
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: Ulrika

Grattis till dagisplatsen!

2007-06-04 @ 17:23:27
Postat av: Milla

Skönt med första altrenativ på dagis :-) Vilket blev dt?

2007-06-08 @ 16:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0