Ändrat mig

Hmm, jag har märkt att min blogg har liksom ändrats lite. I början skrev jag mest om vad jag tex önskade mig och planer jag hade, osv. Jag skrev mer om tankar, känslor och funderingar. (Är det samma sak?)
Nu tycker jag att jag bara skriver vad som händer under dagen till punkt och pricka. Liiiite tråkigt.
Det är lätt att glida in i det "vardagliga". Men visst, jag har mycket annat jag skulle vilja skriva om, men tyvärr finns det dåligt med tid.

Men nu kommer det:

I vår familj är vi väldigt kostmedvetna, det måste jag säga. Vi äter helt rätt, nästan alltid, utan att det känns tråkigt. Vi älskar tvprogram som: "Du är vad du äter" och andra nyttiga hälsoprogram. Visst, vi "slarvar" också. Det kan bli pizza på fredag och fika var och varannan dag. (Jag är ju fikagalen, ju) Men jag kan säga att jag lagar så gott som all mat från grunden, varje dag. Barnen älskar bönor och linser, tack och lov för det. Men det var egentligen inte det jag ville säga från början...

Jo, (nu till saken) Det kan vara rätt så jobbigt också att vara medveten. I Matildas skola har man nu pratat om miljön. Helt plötsligt ska hon veta om vi köper ekologisk mjölk, om det är soja i Lättan (De skövlar tydligen regnskog för att odla sojabönor) Köper jag inte ekologiska bananer blir jag utskälld...(nästan). Det är jättebra att barnen är på oss. Inte för att jag var så dålig på att köpa det bästa för miljöns skull innan, men ibland blir man lite tveksam när priset är hutlöst högt. Som idag när jag stod och höll i en ekologiskt odlad gurka för 55kr/kg. Sneglade bort mot den icke ekologiska gurkan som bara kostade 22.95kr/kg. Hmmm, hur skulle jag göra nu? Men tänkte igen att den ekologiska gurkan var odlad i Spanien och den andra var odlad i Sverige, då går det väl nästan jämnt ut, eller hur? (Tänkte på frakten hit och så) Annars köper jag alltid "Rättvisemärkt kaffe". Det är väl en tia dyrare, men vi dricker inte så mycket kaffe så det blir inte så farligt.

En liten tanke bara. ;-)

Här kommer lite flera härliga vårbilder:

Albin framför penseérna.

Oooops, råkade visst gräva upp och slänga några av makens "ovanliga" växter när jag skulle ha zinkbaljan.

image36


Fiskarna har vaknat och fått småfiskar under vintern.

image37

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vilka mysiga bilder...Söta fiskar söt Albin hoppas vi ses snart...Amanda saknar sin puss kompis...Kram

2007-03-30 @ 22:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0