Härliga onsdag!

Fick sova till kl 8 idag. Maken tog "hand om" barnen och skickade dem till skolan. Jag fick duscha i lugn och ro och till och med tid till att "få till" min nya frisyr. (som inte alls blev lika bra som hos frisören)

Jag promenerade sedan in till stan där jag mötte Milla och Amanda. Vi gick på babyrytmiken som vanligt på onsdagar. Men pga fjällenresa och sjukdomar har vi inte kunnat gå på några veckor. Det var jätteskoj att få komma ut och träffa andra barn, tyckte Albin. Sedan gick vi till vårt stammislunchställe. Åt salladsbuffé. Svärmor kom förbi också och "joinade" oss. Gick sedan in i favoritbarnklädesaffären för att "bara titta". Får absolut inte köpa något innan vi åker till USA. Måste ju shoppa loss där. Men det var svårt. Men det låg ett presentkort i skötväskan och brände. Expediten meddelade att hon hade ca 30 lådor med nya vårkläder att packa upp. Så jag väntar gärna lite till! Promenerade hem i solskenet, härligt!!! (ca 25 minuters promenad)

Barnen var ute och lekte när jag kom hem. De spelade "Kung och dam" ute på gatan. Jag blev så härligt vårrusig i dag med! Stekte fisk till middag. Det var uppskattat! Skickade sonen till fotbollsträningen. Matilda och jag bakade matbröd. Det blev en härlig kvällsmat. Allt funkade perfekt på kvällen. Inga bråk och inget tjafs. Min nya taktik verkar funka. (Taktik= så enkelt som att kramas varje dag och att inte höja rösten åt varandra.) Det är skönt att kramas!!
Har ni någon taktik? Vad i så fall?

När vi gick upp till övervåningen för nattningen så höll Matilda Albin i sin famn. Albin gnällde lite och jag fick tag i en napp som jag försökte trycka in i munnen på honom. Men han ville inte ta den. Jag försökte ännu en gång, men det gick inte. Tredje gången jag försökte började Matilda skratta och då såg jag att det var i hennes mun jag försökte trycka in nappen i, hahahaha!!!

Maken kom hem från dagens resa kl 22.30.


Dagens bild:

Hur mycket tål ungen egentligen?

image28

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha Så Matilda ville inte ha nappen :-)

2007-03-18 @ 22:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0