Måndag

Maken fyller år!! Men eftersom han åkte till Stockholm tidigt i morse var jag "tvungen" att åka efter för att få fira honom lite.

Farmor kom kl 10.30 för att passa barnen. Jag kände ett stygn i hjärtat när jag sa "hejdå" till Albin som vinkade glatt och förstod ingenting. Jag åkte tåget till Göteborg där jag bytte till X2000. Kändes lyxigt att åka 1:a klass där man kan surfa på Internet gratis och ta hur mycket kaffe man vill...Nu är det så att jag har ingen egen bärbar dator. (Jo, jag hade en om jag inte råkat ställa mig på den så att skärmen sprack, grrrrr!) Så jag fick stilla mitt abstinens genom att läsa ett antal skvallertidningar istället (går nästan lika bra)

Kom upp till Sthlm vid 17-tiden. Låste in väskan och knallade ut på stan i ett par timmar innan maken mötte upp mig. Vi gick runt i affärer på jakt efter en ny skjorta till maken eftersom han hade glömt sin "övernattningsväska" i kollegans bil. (smart) Vi hamnade på ZARA där maken stod och provade samtidigt som han pratade affärssamtal i mobilen. Det tog en evighet, tyckte jag. Jag stod och väntade utanför provrummet och för att fördriva tiden lite plockade jag upp mobilen. Jag klickade runt lite och upptäckte en ny knapp för att använda mobilkameran. Jag "råkade" trycka av ett kort precis samtidigt som en expedit gick förbi...Blixsnabbt kom hon fram till mig och frågade om jag nyss tog ett kort? Ehhh, va? Ja, det kanske jag gjorde...Jag testade bara min nya telefon....."För man får faktiskt inte ta kort här inne" meddelade hon mig lite bestämt. Ehhh, nähäää, ojdå, då ska jag lägga ner telefonen...(J*vla subba! Det var ju inte meningen juh) Så jag försöker klicka ner programmen och lyckas givetvis fyra av ett kort till. Snabbt lägger jag ner telefonen i fickan.

Maken och jag knallar till hotellet som ligger alldeles vid centralen. Vi köper varsin påse med jordnötter på vägen och lägger oss sedan i sängen och mölar. När klockan är alldeles för mycket beger vi oss ner på stan för att hitta någonstans att äta. Vi åker tunnelbana går av vid Slussen och Götgatan. Där går vi gatan upp och ner och konstaterar att det inte var vad vi sökte efter. Jag gick hela tiden och tjatade om "Stekhuset" runt hörnet på hotellet. Så till slut tog vi tunnelbanan tillbaka och gick dit. Där åt vi stek med pommesfrites och bearnaissås. (jag) till förrätt: räkcoctail och efterrätt: nåt kladdkakeaktigt med mjukglass på (?) Men jag blev supermätt med en gång. Kan inte äta så "flottig" mat längre. Mådde nästan illa. Gick hem med världens huvudvärk. Kraschade i sängen med en Ibumetin! Sov jättegott i skön säng hela natten utan att bli väckt att tassande och gråtande barn. Det var faktiskt skönt!

Dagens kändisspaning:

Taaadaah: Laila Freivalds! :-) (Hon var lång och snygg i håret!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0