Onsdag

Pust!! Jag säger bara: Fyyyy för magsjuka. Det är aldrig trevligt. Men det gick faktiskt fort över och dottern verkar inte ha haft det så jobbigt. Sonen blev jätteinbillningssjuk när vi skulle gå och lägga oss. Han gick med en hink under hakan, men det kom ju förstås inget. Vi somnade allihopa på en gång och sov lugnt hela natten.

Matilda var ju såklart hemma från skolan idag och F också. Han kunde inte säga om han mådde illa eller inte. (Det är roligare att vara hemma) Så han fick stanna hemma idag.

Ytterligare en solig dag. Gick till tappen och köpte lite penseér. Älskar penseér, helst rödfärgade och lila! Planterade i kruka/zinkspann utanför ytterdörren.

När jag kom hem från blominköpet så satt Matilda med kaninen i famnen och grät. Det visade sig att kaninen hade ett djupt sår vid ljumsken. Antagligen bråkat med den andra kaninen. Vi ringde veterinären och fick komma bums! Kaninen blev inlagd för operation. Blev så tacksam för god service att jag glömde fråga hur mycket kalaset skulle gå på. Fick vända om för att fråga. Förklarade för dottern att jag inte kommer lägga flera tusen på den här kaninen. (Det gjorde vi med den förra) Men det skulle "bara" gå på 1300 kr. Jättebra, nu när vi håller på att spara till resan! Grrrrr!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Usch ja, det är dyyyyrt med djur. Stackars kaninen.

2007-03-29 @ 09:18:18
URL: http://ulrikasarnblom.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0