Usch, vilken tisdag!

Det började vid läggdags då maken meddelade att han inte mådde bra. Matförgiftning trodde han. Sedan höll han på hela natten. Somnade själv vid 3.30-tiden. Tanken på matförgiftning ändrades till magsjuka då dottern kom hem efter skolan och spydde ner hela golvet. Fick "offra" Albins nyinköpta present, en spade och skyffla upp allt...(ja, här är det fräscht värre)

Själv har jag gått här och varit sympatisjuk. Har inte haft någon aptit direkt. Men nu vid sängdags har läget lugnat ner sig. Väntar bara på att F, A och jag får det. Men jag tror att Albin har smittat oss från början. Han var lite konstig i magen häromdagen. Nog om det.

Fick en (annan) otrevlig "överraskning" i morse då Matildas lärare ringde och frågade om jag hade anmält klassen till vårcupen...Ehhh, va? Skulle jag? Total förvirring. Vårcupen är en klasskamp skolorna emellan som sker varje år på våren. (såklart) Jätteviktigt är det att vara med...Vi skulle precis börja träna inför nu. Men nu alltså är vi inte anmälda... Kul att säga det till klassen. Men jag fick sansa mig lite och tänka efter. Jag hade faktiskt inte lovat att betala in anmälningsavgiften. Jag ville inte ens vara med och träna, men lovade ställa upp om ingen annan kunde...Men eftersom det var jag som betalade in avgiften förra året så förväntar sig alla att jag skulle göra det nu också. Grrrrr! Läraren ska tala om det för barnen på fredag. (tillsdess, hemligt)

Vilket härligt väder idag! Jättevarmt! (stackars maken som legat inne hela dagen ;-) )

Nu ska jag sussa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0