Sovit bort....

...halva dagen har jag och Albin gjort idag. La oss när de stora hade gått till skolan och sov ända till kl 12.45!! Det får inte bli en (o)vana det här, men det är ju så förbaskat skönt!

Stora sonen kom hem från skolan 13.30 och då åkte vi till stan och tog hål i hans öra...Han har tjatat länge nu men jag har inte haft tid att fixa det. Men idag kom jag ihåg att beställa tid och de hade en tid samma em. Han var så duktig och stolt när det var klart. Storasyster satt i samma stol för några år sedan men backade ur när hon som skulle ta hålet gav en alltför detaljerad beskrivning om hur örhänget skulle skjutas in i örat...(hon har fortfarande inte tagit hål)

Sedan hem och laga mat och sedan väntade jag att min pappa skulle komma och vara barnvakt. Jag skulle bort till tappen och jobba i 1½ timma. Men när det var mindre än 10 minuter kvar ringde pappa och sa att han hade glömt bort tiden. Gaaah! Tur att Matilda och Fabian är såpass stora att de kunde passa Albin medan pappa körde hit.

I går jobbade jag också i 3 timmar. Det är bra att ha så nära för då kan man ställa upp på så korta arbetspass. Pappa var barnvakt då också. Det är en stor skillnad när pappa är barnvakt och när svärmor är. Pappa gör absolut inget mer än att just passa barn. Det ser ut som f-n när han har varit här. När svärmor har varit här är tvätten struken, maten insatt i kylen, disken diskad osv. Men men, vad kan man begära?

Chefen på jobbet tyckte jag hade lärt mig arbetsuppgifterna fort och ville att jag skulle börja jobba helger nu. Hjäääälp!! Det kändes stort! Varannan helg...jag som är van att vara hemma med familjen. Ska jag jobba när de andra är lediga och hemma? Well, det är väl bara att vänja sig vid det hårda livet. Man kan väl inte vara hemma och njuta av ledighet (?) och gosa med småbarn för alltid?

Så här kan man också sova:

image80

Söt!
image81


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0