Alla hatar oss!!!

I alla fall de på  X2000 tåget till Stockholm! Vi var verkligen ute i sista stund idag. Patrik släppte av oss (hela familjen med barnvagn, väskor + en massa lådor med trycksaker till P:s jobb) ca 5 minuter innan tåget skulle gå. Själv skulle han "bara" köra runt hela centralen med bilen och parkera den på en långtidsparkering, hämta ut biljetterna och leta upp tåget på den tiden. Jag + barnen med packning stod utanför vår vagn och hörde hur konduktören blåste av tåget två (!) gånger. Jag visste inte om jag skulle lassa på allt vårt bagage eller vad?? Ringde Patrik och han sa att han var ca 20 sekunder ifrån tåget. Då började jag lasta på allt. Tåget kunde ju givetvis inte avgå i rätt tid, vilket medföljde att det inte kunde gå alls förrän ca 20 minuter senare, pga att den var tvunget att släppa förbi andra tåg. Låg bakom Alingsåspendeln ett tag. Det gick sakta!! Tågpersonalen berättade i högtalaren gång på gång under resans gång att "Vi är för tillfället ca 30 minuter försenade. Detta pga att vi INTE kom i väg i tid från Göteborg. Vi beklagar detta!" Kände att vi inte var så poppis just då...

Men glöm det nu, Helena! Nu är vi här i Stockholm. Har precis kommit hem efter att ha ätit en god bit mat. Vår B-uppsats (som jag har skrivit ihop med två andra) har vi skickat iväg nu i kväll. (Vad hade man gjort utan email?) VI bor i värsta lyxsviten mitt på Strandvägen (Det enda som fanns ledigt för 4 ½ pers) Men jag klagar inte. Vi har två badrum och två tv-apparater och två rum!. Nästan lika stort som hemma ;-)

I morgon ser jag fram emot en dags shopping. P och barnen ska jobba på en mässa i morgon. Jag och lilleman ska ta det lugnt!

Hejhej!


Kommentarer
Postat av: Anonym

GOD Natt!

2007-10-28 @ 23:33:42
URL: http://www.olododo.blogg.se
Postat av: Milla

oj vilken stress förstår att dt var jobbigt. men ni kan nog skratta gott åt det sen :-) faan va nice med lyx på hotellet ta kort sen så man får se :-) avvis. ha dt jätte bra kram

2007-10-29 @ 13:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0