27 dresses

En liten "recension" till...



När vi möter Jane stressar hon fram och tillbaka mellan två bröllop på Manhattan respektive Brooklyn. Den vänliga 30-åringen tar gladeligen på sig uppgiften att bli brudtärna åt sina vänner, om det så innebär hysteriska ombyten i en taxibil för att hinna med att ta hand om inte ett utan två ceremonier samma kväll. Jane är tjejen som inte kan säga nej till en brud i nöd, och ta hand om bröllopets alla små detaljer - något hon gjort 27 gånger genom åren, och har garderoben smockfull av 27 rysliga modekatastrofer som bevis.

Samtidigt har Jane sedan barnsben drömt om ett eget storslaget bröllop. Gärna med chefen (en ovanligt träig Ed Burns) som hon varit hemligt förälskad i i åratal, men som i sin tur knappt lagt märke till att hon är tjej. Istället gör en annan man entré i Janes liv: Kevin (var är charmen från "Förtrollad", James Marsden?), cynisk journalist som skriver Janes favoritkrönikor om alla New Yorks flådigaste bröllop. När han hittar hennes fullmatade filofax, inser han att han funnit huvudpersonen till en kommande artikel om den eviga brudtärnan.

Info: http://www.moviezine.se/filmsidor/27_dresses.shtml

Jag tyckte att filmen saknade något. Visst, den var en mysig, men rätt förutsägbar, typisk amerikansk komedi. Vi har sett den förut, om man säger så... Men jag ger den betyg. 3 av 5


Kommentarer
Postat av: maria

tack!

Den filmen var rätt bra, men jag ville döda hennes syster när hon förstörde mammans brudklänning...

2008-08-05 @ 18:14:36
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, jag såg filmen på bio med min 12-åriga brorsdotter och vi tyckte den var så sööööt!!! Vad kul det var att träffas hos Mats! Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram Lisa

2008-08-07 @ 09:40:23
URL: http://lisasbilder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0