"Vanlig" vardag igen!

(Äntligen) är det vanlig vardag igen. Fast min lilla "semester" har precis börjat... Det börjar bli tjötigt att alla är hemma och stökar ner och inga rutiner finns kvar.

Lilleman lämnades på dagis idag. Han var lite blyg, men tillslut tog han "fröken" i handen och gick till fönstret och vinkande "hejdå" till mig. Maken börjar jobba idag och ska starta med en "Kick-off konferens" en bit bort med övernattning. Stora sonen hade läkartid i morse för sitt onda knä, så maken fick gå med honom innan han drog iväg till jobbet. Dottern har precis masat sig upp ur sängen. Tycker vi har hunnit med mycket redan idag. ;-)

I går drog maken och jag ut till vår lilla stad för att ta en bit mat så där på tu man hand. Först åkte vi till en ganska så ny restaurang på Gamla torget. Blev lite besvikna då det visade sig vara en Pizzeria, dock en "finare" sådan. Nja, inte vad vi egentligen var sugna på. Tog bilen till nästa tänkbara ställe. Men Sushi serveras inte på söndagar här... Inte heller var nästa ställe öppet... Och O´Learys kändes inte så mysigt. Tillbaka till det första stället för att äta pizza i a f. Nästan fullt där men vi fick plats på kanten av ett stort bord. Bredvid oss sitter en man som liknar mer en uteliggare än något annat. Han luktade i varje fall som en. Jag tänker att jag kan stå ut, om ändå inte Patrik klagar så... Men Patrik säger tillslut att han inte står ut. Inte jag heller... Går fram till personalen och förklarar att vi inte kan sitta kvar. Hon förstår precis och ger oss ett annat bord (som egentligen var reserverat) och säger att vi kan sitta där så länge, tills de andra kommer. Puh!! Vi får våra pizzor och känner oss nöjda. Men sååå typiskt annars, när vi äntligen har kommit ut, bara vi två så höll det på att gå åt pipan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0