Hemma igen!

Semestern har varit underbar! Kunde inte varit bättre, faktiskt. Lagom varmt, ca 25-27 grader, 20-21 på kvällarna. Nästan varje morgon kl 9 träffades jag och blivande svägerskan för att gå vår runda på ca 1 timma. Vi gick utmed strandpromenaden och det var mycket skönt. När vi kom tillbaka till hotellet dukade vi upp frukosten på balkongen. Där satt vi och tjingade på varandra från varsin balkong, svärföräldrarna, svåger och svägerska och vi, eftersom vi hade varsin lägenhet, bredvid varandra. Där efter var det att antingen springa ner och paxa solstolar vid poolen eller dra sig ner mot stranden. Några utflykter hann vi med också, bla till vulkanen Teide. En morgon regnade det och vi visste inte vad vi skulle hitta på, så vi lånade en DVD från receptionen. Men när filmen var slut var solen framme och det blev en kanondag den dagen med.

Svärmor firades på tisdagen (fast hon fyllde fredagen innan) då vi alla gick och åt extra smaskig mat. Vi fick bestalla in vad vi ville (det fick vi göra alla dagar, förresen ;-) ) Fabian passade på att beställa in Hummer, det dyraste på hela menyn...Farmor bara skrattade. Har man en gormé i familjen så... Jag och Patrik åt helstekt oxfilé. Mycket gott!!!

Jag fick som vanligt stora shoppingångesten. Sprang runt hela veckan, affär ut och affär in i jakt efter den perfekta väskan (som bara måste inhandlas varje gång man är ute och reser...) Parfymen, krämerna, skärpet....mm.
Sista dagen (dagen innan hemresan) skulle allt det här inhandlas. Parfymen var svår. Hade en 3-4 stycken som luktade gott. Tillslut blev det Tommy Hilfighers "Tommy girl" + duschtvål och lotion. DKNY´s apple duschcreme (har parfymen redan). Hittade en Mango outlet. Trodde ett tag att jag hade kommit till himmelriket. Så mycket fina kläder. Tyvärr hade jag en tid att passa, eftersom vi skulle ut och äta. Men jag fick handlat ett par byxor, en top och ett skärp. Hittade en fin väska i en av de otaliga väskaffärerna, men dum som jag var så köpte jag den inte, utan tänkte komma tillbaka senare. Men det hann jag inte med så det bidde ingen väska alls. Fick trösta mig och tänka att det är bara en billig kopia i a f. :-(

Ska lägga in kort när jag får tid över.

Hej så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0