Dåligt först, bra sedan...

Diskmaskinsreparatören, som skulle tillbaka till oss för att sätta dit reläet (stavas?) i diskmaskinen ringde mig på mobilen idag.
- Ja, tjena det är Johan, diskmaskinen är skrot! Den går inte att laga!!!
- va?? Det är inte möjligt, det var ju bara ett relä som var sönder!?
- Tyvärr, den läcker vatten, inget jag kan göra nåt åt!

Grrrr! Inte det nu också... Hade inte tänkt lägga några pengar (vilka pengar??) på nån diskmaskin eller någon annan kökspryl just nu inte!! Hade inte kunna komma mer olämpligt. :-( Tur att maken fyller år och ska ha kalas till helgen. Kanske ett liten slant till en ny maskin kommer då? ;-)

Men sedan blev det lite solsken i a f när dottern ringde mig och riktigt bubblade att hon hade blivit antagen till musikklassen hon hade sökt. Hon har sjungit upp och fick spela instrument förra veckan, hon vart rätt nervös och tyckte själv att hon klantade till det. Men jag vet, att hon sjunger gudomligt och det kan de väl inte motstå. ;-) Så till hösten början hon åk 7 musikklass Ytterbyskolan. Grattis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0