Påskafton!

Fick lite sovmorgon. Har en taktik jag brukar köra med på helgen... Jag går inte upp ur sängen förrän kaffedoften når mig på övervåningen...

Första påskkärringarna kom strax innan 11. Tyvärr hade jag inte hunnit till affären, så inget godis fanns att ge. Men de blev rätt nöjda, de två kärringarna av en liten slant.

Maken och svärfar var och köpte en ny diskmaskin på fm. Den gamla (som inte var så värst gammal) gick inte att rädda. Den nya är lovad (?!) att hålla 20 år! (Hoppas det för d e t priset!!)

Har varit på grinigt humör hela dagen. Det är stress, jag vet! Tycker det har varit alldeles för mycket ljud runtomkring mig och så studsandet av en stor boll heeeeela tiden *dunk dunk dunk* Jag blir GALEN! Bakade småkakor till kalaset i morgon och brände givetvis den första plåten. Det gjorde förstås inte saken bättre.

Åkte till mammas grav. Grät som ett litet barn. Det är så fridfullt och stilla där. Blir alltid sentimental när jag är där. Gick en promenad runt där jag är uppvuxen. Gamla minnen kom.

Hem igen, fick med mig två filmer från jobbet. Vi såg "Hairspray". Tja, den var helt ok.

Nu är jag lite deppig. Har gått upp för att natta mig och Albin. Det känns nog bättre i morgon...

Glad Påsk på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0