Min mamma...

I går var det 8 år sedan min älskade mamma somnade in kl 10.03. Vi, pappa, moster och jag hade suttit hela natten och vakat och det var den mest hemska natten jag varit med om. Att se mamma så dålig och veta att hon skulle dö nu, när som helst.. Mamma hade svårt att släppa taget, hon kämpade och höll sig kvar. När vi tillslut viskade i hennes öra att hon skulle få det bra och att det var okej nu att lämna oss, drog hon det sista andetaget.

Solen sken och morgonluften var kylig och blåsig, det minns jag. Maj har alltid varit min favoritmånad. Jag älskar när det efter en lång kall vinter äntligen börjar blomma. Men maj är nu mera en månad förknippad med sorg. Men jag är glad att mamma dog i den finaste månaden av dem alla, när äppleträden och liljekonvaljen blommar.

Tack för allt lilla mamma...

image252

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0