Oslo - Kiel, Kiel - Oslo

Jahapp! Så har man i ett huj besökt två länder, Norge och Tyskland.

Resan var toppen! Hur lyxigt som helst. Vilken båt!! Trodde nästan inte det var sant. Dagarna bestod av mingel, champagne, middagar, tävlingar, underhållning och en hel del slappande i hytten.

Makens dagar bestod mest av konferenser och workshops. (hehe)

Det var blues weekend, så gästerna på båten var överlag lite äldre (inte mig emot)

Lördag:
Lunch på båten kl 12.00 följt av Grand Opening kl 13.30-16.00
Avgång kl 14.00 från Oslo. (Båten avgick medan vi var på Grand Opening)

På kvällen gick det ganska så kraftig sjögång, så vid middagen var det ca 20-30% bortfall... (de låg däckade i hytten) Patrik och jag klarade oss fint. Vi hade tagit sjösjukepiller. Men tyvärr kände jag av kombinationen alkohol-piller = mycket mycket trött...Gick och la mig tidigt.(hmm är kl 00.30 tidigt?) Patrik ramlade tydligen in efter kl 3.
Jag känner mig hängig. Börjar bli förkyld. :-(

Söndag morgon, båten anländer till Kiel kl 10. Vi går av och möts av ett regnigt Tyskland. Vi följer strömmen mot ett shoppingcenter. Allt är stängt för det är söndag. Patrik och jag vänder och går tillbaka till båten för att fila lite på mitt skolarbete. Patriks workshop börjar efter lunch. Kl 14.00 går båten tillbaka till Oslo. Jag slappar i hytten (försöker jobba) mellan kl 14-18.30. Ligger och tittar på tv i sängen. De har några norska kanaler och en svensk (jippie!!), TV4. Jag tittar på Bonde söker fru och Stjärnor på is. Trevligt!

Kl 19 tog vi hissen (det fanns stora glashissar i båten) upp till däck 13 där gymmet/spa fanns. Vi bubblade lite och sedan bastade jag i en bastu med fönster ut (fast det var mörkt så vi kunde inget se) och så fanns det fullt med små lampor i taket, som en stjärnhimmel.

På kvällen middag och den här gången är de flesta med. Sjön är lugnare ikväll. Min trötthet blir övermäktig, så jag lämnar Patrik i baren efteråt. Går och lägger mig och nu börjar det att gunga ganska så mycket. Patrik kommer efter kl 3 i natt också. (inte gör det mig något. jag har det skönt i sängen...)

Ska försöka sammanfatta här med hjälp utav bilder:

Min egna namnskylt...


Vår hytt, allra längst bak i båten. Havsutsikt!



Manhattan Gourmet restaurant.



Magic Promenade, med barer och shopping!


Här har vi klivit av i Kiel. (för att strax gå ombord igen för det regnade och allt var stängt för att det var söndag)
Båten i bakgrunden.


Båten!




Tro inte att jag bara latade mig... jag hade ett skolarbete som jag var tvungen
att jobba på...



Middagen sista kvällen...


Ännu en bild från den magnifika Magic Promenade, mitt i båten!


Vi säger bara... SKÅL!!

Kommentarer
Postat av: Milla

Va mysigt ni verkar haft det. o vilken charmig namnskylt.

2008-10-31 @ 20:29:52
URL: http://shoppinggalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0