sleepless night...

Usch, vad jag har sovit dåligt inatt.

Först låg jag och läste liiite för länge. Var dödstrött men låg bara och vred mig efter jag slagit igen boken. Precis när jag kände John Blund närma sig upptäckte jag att lilleman (som ligger mellan oss) hade kissat igenom blöjan. Upp, byta blöja och lägga en handduk under. Lilleman vaknade inte ens.

Tatadaaaaa... ingen sömn här inte. Klockan tickar på... Jag kämpar på. Lilleman grejar lite i sömnen. När han vänder sig i sömnen känner jag en välbekant doft. Tittar i blöjan. Ungen klämmer fram en korv precis då...
Upp igen och byter blöja i sängen bakom ryggen på maken som knappt märker nåt. Albin vaknar inte till han heller, som tur är. Men jag är klarvaken...

Ligger och planerar och så kommer oron. Ångesten kryper... Hjääälp, vad håller vi på med? Om 4 veckor ska vi åka och allt ska vara färdigt. Hur ska vi hinna? Jag ligger och rabblar upp i huvudet allt som är kvar på listan. Nya saker ploppar upp hela tiden.

Jag tänker på vår sommarstuga som blir så himla fin. Jag vill bo där NU!! Tänk att det inte hinner bli färdigt med köket och så förrän efter vi har åkt. Jag kommer inte få se hur det ser ut förrän nästa sommar. Längtar redan!
Jag ligger en stund och möblerar sommarstugan i tankarna. Det blir najs... :-)

Somnar inte förrän vid 03.00.

Mmmmmmmm...

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår precis hur du känner.

Hör gärna av dig om du undrar något, är ju inte så längesedan som vi flyttade så det är ju färskt i minnet. [email protected]

Kram

2009-08-19 @ 16:50:36
URL: http://mammigranten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0