Helgen som gått...

Fullt upp hela helgen!
På lördagen var det den stora svenska julmarknaden som Swea sätter upp varje år. Jag var med där och "jobbade" lite. Jag skulle stå i entrén och räkna alla som betalade (jag hade en "räknare" till hjälp). Under den första halvtimman kom det ca 500 gäster. Kön ringlade sig långt utanför byggnaden och ute regnade det och blåste svin-kallt. Totalt kom det ca 1700 pers. (Tydligen betydligt mindre än vad det brukar komma)
Två gånger uppträdde Luciatåget, som Matilda var med i. Fina sånger och riktig julkänsla. Jag köpte inte så mycket där, tyvärr. Jobbade ju en del och sedan är det ju så nyss vi kom hit så vi har inte riktigt lust att köpa typ Svensk hemslöjd, som det fanns mycket av. Köpte en räkmacka, lussekatt, en tallrik med fikagodbitar (dammsugare, mazarin och typ Sarah Bernard liknande sak), en Sverigedekal att sätta på bilen och Marabou mjölkchokladrullar. Thats it!!
På vägen hem på kvällen började det att snöa. Riktigt mysigt!
Söndag:
Vaknade hyffsat tidigt och till min (vår) glädje så låg snön alldeles vit på träden. Hur fint som helst. Klarblå himmel och kallt!! Barnen stutsade ut efter frukost och lekte i snön. Det var en sådär konstig "fjällenkänsla" över det hela. Patrik, Albin och jag tog en promenad och sen en härlig fika efteråt.
Men sen var det slut på det sköna.
Matilda iväg på sin första match med innefotbollslaget (Futsal) och Fabian dök ner med näsan i läxböckerna.
Stackars Fabian. Eftersom han var sjuk förra veckan så har han kommit efter en del och de skulle göra en Poster i Spanskan. Vi fick köpt en scanner/skrivare i går så han fick fixa sina bilder att ha på Postern. Han satt uppe vääääldigt länge med den i natt... Men han sa nöjt på måndagen att han hade den finaste Postern av alla... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0